Německá společnost BMW dováží na některé trh speciální edice, které například v Evropě nikdo nikdy neuvidí. Jedním z příkladů je i nová verze s označením 340i 40th Anniversary Edition.
Ta bude dostupná jen na trhu v Japonsku a je postavena k výročí 40. let modelu třetí řady. Speciální vydání je založeno na verzi 340i M Sport a nabízí exteriér s modrou barvou Tanzanite a s černou mřížkou chladiče. Nechybí ani saténově hliníkové akcenty a M kola z lehké slitiny o rozměru 19 palců.
Po usazení do interiéru si Japonci užijí kožené čalounění Dakota, dělená zadní sedadla, klavírní čerň a kůží potažený sportovní volant BMW Individual. Tento model má také vyhřívaná přední sedadla, heads-up displej a audio systém Harman / Kardon.
O pohon se postará šestiválcový motor 3,0 l TwinPower Turbo, který poskytne výkon 326 koní a 450 Nm točivého momentu. Síla jde na zadní nápravu, a to přes osmistupňovou samočinnou převodovku. BMW 340i 40th Anniversary Edition bude v prodeji letos od 3. října a jeho cena začíná na 8,79 milionů yenů. Japonci to ale nebudou mít lehké, vyrobí se totiž jen 20 kusů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?