Nedávno vám náš motoristický sever přinesl informaci, že naprosto první vyrobený kus legendárního supersportu Bugatti Veyron, jde do dražby. Ta již proběhla a my známe výši konečného příhozu.
O automobilových aukcích ve slavné aukční síni Montery slýcháme poměrně často. Jedná se totiž o veleslavnou akční síň, ve které se draží pouze velmi vzácné a jedinečné kousky Vzácný a jedinečný je i poslední vůz, který zde byl vydražen.
Jednalo se o zcela první vyrobený kus legendárního superspotu Bugatti Veyron. Ten byl ručně postaven v září roku 2005 a stalo se tak historicky prvním produkčním automobilem, jehož výkon přesáhl magickou hodnotu 1000 koní. Jeho první a do aukce jediný majitel s vozem zacházel s patřičnou opatrností. O tom také vypovídá údaj ujetých kilometrů – 1 229 km.
Perfektní technický stav a dokonce i certifikát Bugatti Certified přispěl k tomu, že odhady hovořily o prodejní ceně mezi 1,6 a 2,2 milionu dolarů (40-55 milionů korun).
Tyto odhady se nakonec alespoň částečně vyplnily. Vůz byl prodán za 1 815 000 dolarů, což je v přepočtu zhruba 45 milionů korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?