Maďarský umělec Tamás Jakus z Jakusa Design nepatří mezi úplně známé designéry. I tak ale dovedl na sebe upoutat pozornost, když vypracoval hodně zajímavý projekt.
Ten je vlastně mutantem mezi Fordem Ka a Bugatti Veyron. Ford Ka a Bugatti Veyron nemají společného doslova nic, ale ani to nezastavilo Tamáse zkřížit tyhle dva a výsledek vidíte v galerii. K tomu se přidává i snímek klasického Veyronu, ze kterého vize pochází.
Sám designér popisuje svůj výtvor jmenovkou "Fogatti Kayron. Úsudek o tom, zda je to povedená transformace, necháme čistě na vás. Pokud by se však něco takového někdy vyrábělo, bylo by jistě zajímavé jezdit v městském voze, který by měl pod kapotou motor W16 se čtyřmi turby.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.