Představte si, že zaparkujete na ulici svého plechového mazlíka, vrátíte se za pár dní a najdete plastové díly karoserie rozteklé slunečním žárem. Kroutíte hlavou? Podívejte se, že na jihu Evropy to možné je.
Auto zaparkované u pláže vyfotila britská rodina, která si v italském Carloe nedaleko oblíbené letoviska Bibione vychutnávala svou dvoutýdenní dovolenou. Renault Megane podle nich stál na stejném místě několik dní a rozpálené slunce pokroutilo prakticky veškeré plastové díly pravé strany auta. Ochranná boční lišta na dveřích, kryt B sloupku, zadní svítilny a dokonce i nárazník jsou viditelně nenávratně poškozeny a přední blatník nebo zpětné zrcátko už také nejsou v optimální kondici.
Spíše než o přímém působení slunce se ale spekuluje o soustředěných paprscích odrazem od skleněných budov v okolí. Tedy podobně, jako se to stalo vloni osudné Jaguru XJ v blízkosti londýnské administrativní budovy přezdívané Walkie Talkie.
I když událost majitele renaultu rozhodně nepotěší, autor fotografií neopomněl s příslovečnou britsko-francouzskou nevraživostí poznamenat: „Myslím, že ponaučení je jasné - nevěřit francouzským autům“.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?