U supersportovních aut nejsou výjimkou i drahé příplatky, jako jsou karbonové díly, součástky a tak. Jenže italské Lamborghini má v ceníku příplatků něco, co vám asi vyrazí dech.
Tím prvkem je cena tlačítka ke zvedání zadního spoileru v Lamborghini Aventador. To je sice u spousty sportovních vozů standardem, ale u Aventadoru nikoliv. Jeho spoiler sice mění polohu podle rychlosti auta, ale nelze jej v základu manuálně ovládat.
K tomu je právě dotyčné tlačítko na středové konzoli, které vám automechanici dodatečně doinstalují. Jenže kolik taková sranda stojí? Podle jednoho dallaského prodejce Lamborghini vyjde úprava na 6 395 dolarů, což je v přepočtu 155 tisíc korun!
Za tuto sumu přtiom koupíte v dnešné době celkem slušnější ojetý vůz. Na druhou stranu je ale potřeba uznat, že kdo má několik milionů na Aventador, kapesné v podobě 155 tisíc za tlačítko, pro něj nebude žádným větším výdajem..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.