Testování Hondy CBR600RR v Estorilu

ar1, 5. prosince 2004, 10:53 Google+

O posledním listopadovém víkendu byl mocným burácením motorů opět probuzen k životu jeden z nejtěžších závodních okruhů hostících mistrovství světa motocyklů třídy GP.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CBR600RR

CBR600RR | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Trať v portugalském Estorilu kombinující dlouhou rovinku, rychlé i ostré zatáčky a extrémní šikanu, byla pro svou různorodost a náročnost vybrána pro testování žhavé novinky Hondy CBR600RR.

Při raním příjezdu na okruh bylo již všechno dokonale připraveno. Nespočet mechaniků od Hondy, zástupci HRC týmu a především 15 zahřátých, do řady vyrovnaných strojů obutých na nových pneumatikách Bridgestone. Nejvýznamnější osobností byl bezesporu přítomný Karl Muggeridge, který se stejným strojem vybojoval pro Hondu titul mistra světa ve třídě supersport. Po té co přítomným novinářům popsal záludnosti zdejšího okruhu vydal se včele početné skupiny na trať.

Zahřívání pneumatik a seznamování se s ideální stopou netrvalo dlouho a testování mohlo začít naplno. Průjezdy táhlých zatáček v rychlosti přes 170 km/h s tavícím se sliderem nekompromisně přitlačeným k portugalskému asfaltu, následující sprint na 986 m dlouhé rovince rychlostí 2x převyšující „maximálku“ na českých dálnicích a zákeřná infarktová šikana, dokonale prověřují špičkové vlastnosti sériových šestistovek. Skupina nejzkušenějších novinářů se kolo na kolo drží Karla Muggeridge jedoucího na stejném sériovém motocyklu a zažívá tak pocity jeho soupeřů, kteří ho i přes maximální nasazení ne a ne zdolat.

Při zastávce v boxech konečně přichází příležitost k hodnocení prvních jízdních dojmů. Snížená hmotnost o 6 kg se výrazně projevuje na celkově lehké ovladatelnosti stroje a rychlý průjezd po sobě následujících zatáček se tak stává zábavnou hrou. Při výjezdu na cílovou rovinku budete o něco rychlejší díky zvýšenému kroutícímu momentu v celém spektru otáček a následné návštěvě kačírku v zatáčce blížící se rychlostí blesku zabráníte díky novým radiálně uchyceným brzdám. Ty jsou nyní o poznání účinnější a lépe dávkovatelné.

I přes standardní nastavení podvozku zvládá CBR nejtěžší nástrahy přímořského okruhu dokonale, nová přední vidlice typu Up-side down s nižší neodpruženou hmotou zajišťuje perfektní vedení předního kola, v maximálním náklonu dokonale drží stopu a umí si bez náznaku napřímení přibrzdit.

Díky změnám oproti modelu loňskému je výrazně lehčí a ovladatelnější a tím i zábavnější pro každodenní ježdění. Zároveň získala agresivnější design a další dávku závodních genů. Se svým jezdcem je tak připravena kdykoliv stejně jako s Karlem Muggeridgem pokořit konkurenci třeba i na závodním okruhu.

Text: Petr Kříbala - Honda
Foto: Honda ČR

Vytisknout

Diskuze: Testování Hondy CBR600RR v Estorilu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

CBR1000RR Fireblade Repsol Replica

Honda CBR1000RR Fireblade Repsol Replica

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud