Kvůli nízkým prodejům se Volkswagen rozhodl poměrně nenápadně ukončit výrobu a prodej Pola BlueMotionTDI.
V nabídce tak proto zůstane jen Polo BlueMotion s benzínovým motorem TSI. Vůz nabízel lepší aerodynamiku a úsporný naftový tříválec, jenž sliboval papírovou spotřebu pouhé 3 litry na 100 km. I přes tyto parametry se mu na českém trhu moc nedařilo a tak zmizel z nabídky výrobce.
Leckdo může být i zmaten z označení BlueMotion, to totiž Polo nenese pouze u naftové verze, nýbrž i u benzínu. Jenže právě provedení s aerodynamickými doplňky, speciálními koly a sníženým podvozkem vypadlo ze současné nabídky VW.
Kdo by jej i tak chtěl, musí si pro něj do Německa. Na tamním trhu seženete aktuálně verzi s přeplňovaným benzinovým litrovým tříválcem s výkonem 70 kW a pětistupňovým manuálem. Kdo nechce manuál, může si připlatit za sedmistupňový automat DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.