Na dalším ročníku frankfurtského autosalonu se ukáže nové závodní auto od Opelu. Základem se stane nová Astra a vůz by měl soutěžit v šampionátu TCR.
Ten se skládá z národních a kontinentálních mistrovství, stejně jako globální serie TCR International Series. Opel říká, že vytvořil ideální závodí vozidlo skupiny TCR, které si inspiraci bere z dříve představeného konceptu Astra Extreme. Ta slibovala něco podobného a jak se zdá, už se nám začíná rýsovat finální produkt.
Podrobné specifikace budou zveřejněny až později, ale vůz bude používat přeplňovaný 2,0-litrový motor, který produkuje 330 koní a 410 Nm točivého momentu. Přiložené snímky navíc naznačují, že nejen výkon bude tím, čeho by se měla konkurence bát. Astra TCR dostane agresivní bod kit, odlehčené díly karoserie a zadní křídlo s difuzorem. V kabině nebude chybět bezpečnostní klec a sportovní skořepinové edačky.
Vedení Opelu k celé věci říká, že "filozofie nové řady TCR odpovídá naší představě cílového zákazníka milujícího závodění. Chceme dát ambiciózní vůz do soukromého vlastnictví závodním týmům a podporovat platformu pro vzrušující sport."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?