Na dalším ročníku frankfurtského autosalonu se ukáže nové závodní auto od Opelu. Základem se stane nová Astra a vůz by měl soutěžit v šampionátu TCR.
Ten se skládá z národních a kontinentálních mistrovství, stejně jako globální serie TCR International Series. Opel říká, že vytvořil ideální závodí vozidlo skupiny TCR, které si inspiraci bere z dříve představeného konceptu Astra Extreme. Ta slibovala něco podobného a jak se zdá, už se nám začíná rýsovat finální produkt.
Podrobné specifikace budou zveřejněny až později, ale vůz bude používat přeplňovaný 2,0-litrový motor, který produkuje 330 koní a 410 Nm točivého momentu. Přiložené snímky navíc naznačují, že nejen výkon bude tím, čeho by se měla konkurence bát. Astra TCR dostane agresivní bod kit, odlehčené díly karoserie a zadní křídlo s difuzorem. V kabině nebude chybět bezpečnostní klec a sportovní skořepinové edačky.
Vedení Opelu k celé věci říká, že "filozofie nové řady TCR odpovídá naší představě cílového zákazníka milujícího závodění. Chceme dát ambiciózní vůz do soukromého vlastnictví závodním týmům a podporovat platformu pro vzrušující sport."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?