Na svět se dostala nová zpráva ohledně další generace Volkswagenu Golf GTI, jehož další generace bude představena v roce 2019.
Podle deníku AutoBild připravuje německá značka facelift pro aktuální Golf VII, který bude odhalen v roce 2016. O dva roky později pak přijde zcela nový Golf VIII. Hned o rok později však Volkswagen představí nové ostré GTI verzi hatchback, které bude nabízeno ve třech výkonových stupních.
V plánu je nejprve klasické provedení Golf GTI Classic, které přijde s výkonem 265 koní. Dále je v pořadníku Performance GTI s výkonem 300 koní, které nahradí současnou verzi Golf R. Posledním z trojice je Golf GTI Club Sport , který přinese 326 koní a pohon všech čtyř kol. Vrcholem, který se ale nezapočítá do rodiny GTI, je pak chystaný Golf R400 s pohonem všech kol a výkonem 400 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.