Netrvalo to dlouho a Mazda MX-5 se již v USA dočkala svého prvního bouraného kusu. Její nešťastný majitel naštěstí nemusel dlouho smutnit. Samotná automobilka mu totiž poskytla zcela bezplatně naprosto nový vůz.
Není tomu dávno, kdy jsme vám přinesli článek o prvních Mazdách MX-5, které se vylodily na americké půdě. Jeden tisíc těchto vozů nese označení Lounch Edition. Jedná se tak o speciální edici k zavedení nové generace tohoto legendárního roadsteru na americký trh.
Každý kdo může vlastnit vůz z jakékoli limitované edice si ho jistě nesmírně váží. Můžete si tak představit jako musely být emoce amerického manželského páru, který se stal doslova pár minut po převzetí zcela nového vozu Mazda MX-5 Lounch Edition stal obětí dopravní nehody.
Jejich rozrušení ale bylo velice brzy uklidněno. Automobilka Mazda se totiž zachovala jako ryzí gentleman. Rozhodla se totiž majitele první nabourané Mazdy MX-5 obdarovat zcela novým vozem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.