Nejcennější Veyron všech dob, tedy ten zcela první míří do aukce. Víme, jakou cenu odhadují znalci a ano, je nesmyslně vysoká.
Úplně první vyrobený Veyron, hypersport ručně vyrobený v září roku 2005. V té době neměl konkurenci stál kolem milionu liber a automobilka na každém tratila čtyřnásobek prodejní ceny. Dnes se už jedná o sběratelský kousek a jeho cena rapidně stoupla. A to je jen pár měsíců po ukončení výroby.
Tento první kus si ani pořádně neužil ježdění. Jeho majitel najezdil za deset let jen 764 mil (1229 km). Dvoubarevný Veyron celou dobu jezdil do jednoho servisu. Byl jím samozřejmě autorizovaný servis Bugatti Beverly Hills, takže není divu, že k vozu je i certifikát Bugatti Certified.
Není potřeba připomínat, že pod kapotou je tisícikoňový osmilitrový šestnáctiválec s uspořádáním válců do W, který je i dnes technickým skvostem. Ten je v perfektní kondici, stejně jako celé auto. Takové kousky se prodávají za cenu zhruba 800 tisíc eur. Jenže tohle je první vyrobený kus. Jeho cena se tak vyšplhá dle odhadů na 1,8 až 2,4 milionu dolarů, tedy v přepočtu 1,6 až 2,2 milionu eur což je přes 60 milionů korun!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?