Citroen výrazně zabodoval v testech EuroNcap

Michal Bartoň, 30. listopadu 2004, 13:08 Google+

Vozy Citroën C5 a C4 brilantně prošly náročnými nárazovými testy podle norem EuroNcap a obdržely celkově 5 hvězdiček, resp. 36 a 35 bodů z 37 možných.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C5

C5 | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Citroën C5 byl navíc označen za nejbezpečnější vůz ze všech přihlášených reprezentantů všech segmentů.

Nově se hodnotilo kritérium „srážka s chodcem“, v níž získal nejvyšší hodnocení model Citroën C4. Konkrétně 3 hvězdičky ze čtyřhvězdičkového maxima a 22 bodů. Vysoké hodnocení si letošní novinka na světovém trhu vysloužila také co do bezpečnosti a ochrany dětských pasažérů – 4 hvězdičky z maxima 5 hvězdiček.

Tyto lichotivé výsledky potvrzují správnost nastoupené cesty, která se orientuje na inovace technologií a práce na koncepci nových společných platforem skupiny PSA Peugeot Citroën.

Vozy Citroën se na čele hodnocení těchto testů umistují pravidelně a co do hledisek bezpečnosti jsou lídry jednotlivých segmentů, at se jedná o modely C2, C3, C3 Pluriel, či C8, C4 a C5. Výsledky testů podtrhly pozornost, kterou bezpečnostním prvkům značka Citroën přikládá. Příkladem může být opět model C5, který si vysloužil zvláštní ohodnocení za bezpečnost při čelních nárazech - 16 bodů z 16 možných, a to zejména díky využívání deformačních zón, deformovatelných bloků a systémů airbagů. Vozy Citroën rovněž plně využívají všech dostupných technických vymožeností aktivní a pasivní bezpečnosti vesměs v základních verzích výbavy.

Konkrétní použití jednotlivých systémů a prvků vychází z třech základních směrů, jimiž se bezpečnost u vozů Citroën řídí:

bezchybné vedení vozu na silnici
maximálně možné předcházení nehodám
co nejvyšší omezení případných následků nehody

Modely C4 a C5 představují zcela nové dimenze v respektování těchto základních bezpečnostních požadavků. Jmenujme systémy ABS, AFU, ESP, ASR a mnoho dalších, vesměs nejnovější generace. Zcela ojedinělé prvky bezpečnosti nabízí model C4 v minimalizaci následků případného střetu s pěším účastníkem silničního provozu. Vůz má zakomponovány pohlcovače nárazů v čelních blocích a spodních partiích vozu, jsou použity neagresivní konstrukční prvky, deformační zóny, či hliníková
kapota.

Text a foto: Citroen ČR
Vytisknout

Diskuze: Citroen výrazně zabodoval v testech EuroNcap

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Octavia Combi

Investice do autoprůmyslu míří do ČR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud