Honda se pokusila světu ukázat, že udávaná spotřeba paliva není zas tolik zcestná informace. Stačí vědět jak jezdit šetrně a i v běžném provozu můžete značně ušetřit.
Posledních pár let spolu vede většina zavedených automobilek tichou válku ve spotřebě paliva. V tomto klání si nyní připsala japonská Honda značný úspěch.
Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů, procházející 24 zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrné spotřeby 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala celých 25 dní. Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda. Konkrétně to byl Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.
Během celého trvání trasy byli řidiči nuceni pouze devět krát zastavit pro doplnění paliva. Na každou plnou nádrž vůz ujel průměrně 1 500 km. Za celou cestu tak bylo natankováno palivo zhruba za 645€, což je v přepočtu na českou měnu zhruba 18 000,- Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?