Honda se pokusila světu ukázat, že udávaná spotřeba paliva není zas tolik zcestná informace. Stačí vědět jak jezdit šetrně a i v běžném provozu můžete značně ušetřit.
Posledních pár let spolu vede většina zavedených automobilek tichou válku ve spotřebě paliva. V tomto klání si nyní připsala japonská Honda značný úspěch.
Honda vytvořila nový rekord v úspoře paliva, který bude zapsán do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORD. Na trase dlouhé 13 498 kilometrů, procházející 24 zeměmi EU se podařilo dosáhnout průměrné spotřeby 2,82 litrů na 100 kilometrů. Cesta trvala celých 25 dní. Za volantem vozu Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC, se střídali dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda. Konkrétně to byl Fergal McGrath a Julian Warren, kteří si dali za cíl předvést úžasnou úspornost modelu Tourer v praktickém provozu.
Během celého trvání trasy byli řidiči nuceni pouze devět krát zastavit pro doplnění paliva. Na každou plnou nádrž vůz ujel průměrně 1 500 km. Za celou cestu tak bylo natankováno palivo zhruba za 645€, což je v přepočtu na českou měnu zhruba 18 000,- Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.