Mercedes ukazuje, že nafťák nerovná se nuda. Prolomili rekord v závodech do vrchu na Pikes Peak.
Valit to na závodech do vrchu nebezpečnými zatáčkami v naftovém mercedesu s výkonem 150 kW zní trochu jako nemístný vtip. Ještě k tomu je ve čtyřkolce a v automatu. Kdo by předpovídal, že na Pikes Peak International Hill Climb zvládne klasickou závodní trať zajet za 11 minut a 22 sekund?
Přesně tak, jedenáct minut a 22 sekund trvalo Mercedesu C250 4MATIC d zdolání téměř 20 kilometrové trasy na vrchol Pikes Peaku. Ač to nejsou oslnivá čísla, tak to stačilo na prolomení rekordu.
Mercedes C 250 4MATIC d je tak nejrychlejší sériově vyráběné auto s dieselovým motorem. A stačil k tomu 2,1 litrový čtyřválec s výkonem 150 kW a 500 Nm točivého momentu. Přitom zvládá sprint na 100 km/h za 6,9 sekundy a maximálně uhání až 240 km/h.
A co celé to haló kolem toho rekordu a rekord sám, mají říci potencionálním zákazníkům? Přece, že diesel není jen pro šetřílky a že má skutečně svou neochvějnou pozici na trhu. A právě v Americe, kde se to celé odehrávalo chce Mercedes prodávat více naftových agregátů pod kapotami svých modelů.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?