Britská automobilka Land Rover letos slaví 45. výročí své luxusnější značky Range Rover.
Na světě je aktuálně již čtvrtá generace luxusního SUV, ale její první generace přišla už v roce 1970. Měla dvoudvéřovou karoserii a pod kapotou ukrývala motor V8. Už tehdy byl vybaven čtyřmi kotoučovými brzdami spolehlivým systémem pohonu všech kol.
V roce 1981 britská společnost uvedla model se čtyřmi dveřmi, zatímco první dieselová verze byla představena až v roce 1986. O tři roky později se Range Rover stal prvním SUV, které nabízelo systém ABS a v roce 1992 přišel Range Rover s elektronickou kontrolou trakce a automatickým vzduchovým odpružením.
Druhý Range Rover se objevily v roce 1994 s naftovým motorem o objemu 2,5 litru, v nabídce se ale objevil i benzínový motor V8 o objemu 3.9 a 4,6 litru. V roce 1999 pak Land Rover odhalil speciální edici vozu Linley s černým lakem a černým koženým čalouněním.
Větší a prostornější třetí generace Range Roveru přišla v roce 2001 a získala řadu nových motorů, včetně přeplňovaného benzínového motoru 4.2 V8. Do nabídky se v roce 2006 dostal i naftový agregát TDV8 a 5,0-litrový osmiválec přišel o tři roky později.
Současná čtvrtá generace Range Roveru se představila v roce 2012 a v březnu letošního roku společnost odhalila ultra luxusní verzi Range Rover SV Autobiography. Ta je doposud tím nejluxusnínějším Range Roverem za celou historii značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?