Citroën C4 WRC : kola se už roztáčejí

ar1, 8. září 2004, 18:20 Google+

Ve světové premiéře byl na 74. Ženevském autosalonu představen koncept vozu C4 Citroën Sport, společnost Automobiles Citroën tak stále dokazuje své ambice na sportovním poli.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C4 WRC

C4 WRC | foto: Citroën ČR

Sdílejte článek

Díky svým elegantním a dynamickým tvarům, koncept C4 Citroën Sport napověděl, jak by mohl vypadat nástupce úspěšné Xsary WRC.

Xsara, se svými šesti vítězstvími v celkem jedenácti již odjetých podnicích letošního MS v Rallye, je na čele v šampionátu značek 2004. Sébastien Loeb vede v hodnocení pilotů a Carlos Sainz je ve stejném hodnocení zatím na čtvrtém místě. To je dokladem, že ve Versailles-Satory se bez přestání pracuje, tak abychom ještě dále posílili naši pozici mistra světa z roku 2003.

A zároveň Citroën Sport aktivně připravuje další budoucnost. Tým nezahálí a svou kreativitu upírá sportovním směrem, na bázi kupé C4 a současně pravidel WRC se pracuje na novém soutěžním voze. Po měsících tvrdé práce, kterou se podařilo dokončit v předpokládaném čase, nastal dlouho očekávaný okamžik : montáž je hotova a C4 WRC tak zakusila začátkem září první kontakt se zkušební dráhou na polygonu u našich sportovních ateliérů ve Versailles-Satory.

C4 WRC má před sebou ještě dalekou cestu dalšího vývoje, ale první soutěžní tratě by měla otestovat již koncem příští sezóny, tak aby mohla plně nahradit Xsaru WRC v MS v Rallye v sezóně 2006.








Hlavní technické charakteristiky C4 WRC

Motor
Přeplňovaný motor s kompresí na bázi sériového motoru 1,8i 16V (XU7JP4)
Uložení : vpředu napříč s náklonem 25 ° dozadu
Počet válců : 4 v řadě
Hliníkový blok motoru
Zdvihový objem (cm3) : 1998
Maximální výkon (k, při ot.za min.) : 315 k při 5 500 ot./min.
Maximální točivý moment (mkg/ot./min) : 58 mkg při 2750 ot./min.

Podvozek
Délka : 4275 mm
Šířka : 1800 mm
Rozvor : 2608 mm
Rozchod kol vpředu : 1600 mm
Rozchod kol vzadu : 1600 mm


Citroën ČR
Vytisknout

Diskuze: Citroën C4 WRC : kola se už roztáčejí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

A4

Audi představuje A4/A4 Avant a S4/S4 Avant

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud