Projekt Peugeot Quark

ar1, 30. srpna 2004, 10:30 Google+

Vědecké výzkumy se zaměřením na palivový článek jako alternativní zdroj energie se těší stále větší pozornosti odborné i laické veřejnosti

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
QUARK

QUARK | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Po projektech Peugeot Taxi PAC a H2O zaměřil Peugeot svou pozornost na miniaturizaci a zjednodušení této technologie, která pro uživatele představuje pohodlí a nezávislost. Společnost Peugeot se rozhodla dát výsledkům své výzkumné práce konkrétní podobu a jako nositele této nové technologie zvolila ojedinělý koncepční vůz Quark.

Koncept Quark je dvoumístný dvoustopý vůz, jehož rám a mechanika pohonu tvoří nedílnou součást výsledné estetické koncepce a u kterého každý díl a součástka jsou stylově navrženy tak, aby akcentovaly celkovou funkčnost vozu.

Kriterium ergonomie a funkčnosti je patrné i u všech prvků, s kterými přicházejí řidič a cestující běžně do kontaktu, jako například madla na straně spolujezdce, stupátka, části karoserie, kterých se řidič dotýká. Samotný podvozek modelu Quark je příkladem ukázkové spolupráce návrhářů a konstrukčních inženýrů, dokonalou symbiózou stylu a technické vyspělosti.

Již na první pohled je na jednotlivých částech vozu a karoserie zřejmá příslušnost modelu Quark ke značce Peugeot. Známé tvary najdeme u předních diodových světlometů s dvojitou optikou, přední masky nesoucí znak lva, ale také u „usměvavého“ vzhledu chladiče. Vše nasvědčuje záměru tvůrců stvořit realistický vůz s futuristickým vzhledem.

Po vzoru modelu 307 CC má i koncept Quark diodové zadní světlomety. Zaoblený čelní štít chrání interiér vozu, ve kterém najdeme kromě jiného i řadu praktických odkládacích prostor.

Přední a zadní chránič nárazníku slouží mimo jiné i k upevnění SPZ. V zadní části se nachází červeně lakovaná vodíková nádrž, která svým barevným provedením symbolizuje tento plyn.

Elektrický motor pohání každé ze čtyř kol, která jsou spojena s podvozkem dvojitými lichoběžníkovými závěsy. Kola o rozměru 17“ poskytují potřebný rozsah pro odpružení. Jsou opatřena pneumatikami Michelin s okrouhlým řezem a novým šupinovitým vzorem, který napomáhá odvodu vody. Modelu Quark jsou vlastní ušlechtilé výrobní materiály jako hliník nebo karbon. Sedadla jsou potažena protiskluzovým materiálem, který zaručuje výborné boční vedení těla cestujících.

Pro ovládání modelu Quark má řidič k dispozici přenosné komunikační interface zařízení. Tento interface, umístěný v držáku za čelním štítem, informuje o funkci pohonných jednotek, o palivovém článku, udává rychlost vozu a předává informace ze satelitních vysílačů potřebné pro navigační systém. Je chráněn průhledným, voděvzdorným krytem a funguje jako přenosný klíč zapalování. Startování motoru je možné pouze ve chvíli, kdy je komunikační interface správně umístěný v nosiči, a naopak blokuje funkci motoru v okamžiku, kdy jej řidič vyjme.

Koncept Quark, ekologický vůz, symbol svobody, je vybaven futuristickým pohonem a vedle své výstřednosti vyniká i svou vysokou technologickou hodnotou.

Peugeot ČR
Vytisknout

Diskuze: Projekt Peugeot Quark

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

907

Koncept vozu Peugeot 907 – vášeň a potěšení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud