EP Tahačů: Vršecký po tréninku spokojen

ar1, 1. srpna 2004, 09:31 Google+

Na prořídlém startovním roštu nedělního kvalifikačního závodu divize Super Race Trucks se David Vršecký z roudnického Buggyra týmu postaví do druhé řady na výhodnější třetí pozici.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
EP Tahačů - Finsko (Alastra)

EP Tahačů - Finsko (Alastra) | foto: Buggyra IRS

Sdílejte článek

Jeho francouzský stájový kolega Ludovic Faure si zajistil místo v první řadě vedle dosavadního vedoucího jezdce šampionátu Němce Markuse Östreicha. Ve třídě Race Trucks se více dařilo zkušenému Františku Vojtíškovi než mladému Adamu Lackovi, jehož start v nedělních jízdách je dokonce ohrožen.

Závody na okruhu uprostřed finských lesů poznamenala malá účast v obou divizích. Dokonce se uvažovalo o tom, že se týmy domluví a do Alastara ani nepojedou. Cestovní náklady jsou obrovské a na druhé straně zázemí v depu i slabý divácký zájem neodpovídají úrovni a významu soutěže. Jenže komisaři FIA pohrozili sankcemi, včetně odebrání bodů, a tak se ve Finsku objevily jen přední týmy a jezdci, kterým záleží na každém bodu.

Velice razantně vyrazil do měřeného tréninku supertrucků především Faure a hned ve svém druhém ostrém kole z povolených patnácti zajel čas, který ve výsledkové listině figuroval na prvním místě téměř po celých čtyřicet vyhrazených minut. Až v samotném závěru, kdy už byli někteří jezdci zpět ve svých depech, se na první pozici vyhoupl Němec Östreich s Volkswagenem. Ve svém posledním kole se zlepšil i Vršecký a posunul se ze čtvrté pozice na třetí. „Jsem moc rád, že se mi to povedlo, čtvrté místo je tady na startu hodně nevýhodné. Po krátké rovině následují dvě pravé zatáčky, ve kterých je vnitřní strana pochopitelně lepší. Při dobrém startu je třetí pozice na roštu dokonce možná výhodnější než druhá. To ale samozřejmě závisí i na tom, jak se start povede ostatním,“ komentoval Vršecký. „Během zastávky jsme trochu upravili nastavení zadní nápravy a já jsem zrychlil o sedm desetin, což se mi předtím během dvanácti kol nepodařilo. Jak už jsem řekl, teď se musím soustředit na start, který jsem minule v Německu trochu pokazil.“

Ve třídě Race Trucks se už tradičně rozdávaly pohárové body. V kvalifikaci neudržel Vojtíšek s Renaultem nadějné čtvrté místo z tréninku, když ho o něj dvě kola před cílem připravila porucha řízení. Nakonec byl rád i za šestou příčku, na kterou se po úporném finiši dral Lacko. Ten doplatil na kolizi z první zatáčky, kdy dostal zezadu ránu od svého týmového šéfa Allgäuera a po hodinách opustil i dráhu. V pohárové jízdě dojel Vojtíšek pátý a Lacko s vozem MAN opět sedmý. Rovnou z dráhy však odcestoval s pochroumaným palcem do nemocnice v Turku. O jeho startu se patrně rozhodne až po výsledku na rentgenu.


Výsledky

Super Race Trucks
Měř. trénink: 1. Östreich (Něm./VW) 1:29,990, 2. Faure (Fr./Buggyra) 1:30,439, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 1:31,004, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 1:31,142, 5. Drückenmüller (Něm./VW) 1:31,593.

Race Trucks
Kvalifikační jízda (9 kol): 1. Oliver (VB/MAN) 19:47,881, 2. Bernau (Něm./MAN) -3,281, 3. Hahn (Něm./MB) -12,426, 4. Garrett (VB/Foden) -29,775, 5. Crozier V. (Fr./Renault) -53,195, 6. Vojtíšek (ČR/Renault) -1:04,228, 7. Lacko (ČR/MAN) -1:07,406.

Pohárový závod (13 kol): 1. Oliver 26:28,060, 2. Hahn -6,663, 3. Garrett -27,741, 4. Allgäuer (Rak./MAN) -28,504, 5. Vojtíšek -37,218, 6. Crozier V. -53,405, 7. Lacko -1:18,326.

Buggyra IRS
Vytisknout

Diskuze: EP Tahačů: Vršecký po tréninku spokojen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Fabia 2005

Škoda Fabia v novém modelovém roce 2005

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud