Fat boy: Chrylser 300C

ar1, 20. července 2004, 21:18 Google+

Pod vedením M|ercedesu se americká značka Chrysler rozhodla více angažovat na evropském trhu a v poslední době uvádí na trh hned několik novinek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
300C

300C | foto: Chrysler

Sdílejte článek

Vedle otevřené verze kupé Crossfire je to především majestátní sedan 300C.

Vlajková loď 300C nahrazuje v nabídce firmy Chrysler dosavadní neméně zajímavý model 300M. Tvary novinky se ale zcela liší od jejího předchůdce. Už první seznámení s tímto luxusním sedanem vyšší třídy ve vás zanechají jasnou vzpomínku na masivní tvary vozu, které mu dodává pontonovitý design v kombinaci s malou zasklenou plochou. Dojem robustnosti navíc umocňuje výrazná přední partie s velkou a bohatou chromovanou maskou chladiče, jenž se zakusuje až do předního spoileru. Celkový vzhled pak podtrhují standardně motovaná osmnáctipalcová kola s pneumatikami o rozmûru 225/60.

Chrysler 300C je tedy pořádný pořízek, o čemž svědčí i jeho pohotovostní hmotnost 1,8 tuny. Proto se pod jeho kapotou objevují „americké svaly“ v podobě tří velkoobjemových zážehových agregátů,které pohání za asistence samočinných převodovek zadní kola. Návrat k tomuto uspořádání je v poslední době u amerických výrobců čím dál častější a jde ruku v ruce s vyspělými protiprokluzovými a stabilizačními systémy. Vraťme se však k motorům. Základ tvoří dvojice starších známých vidlicových šestiválců s objemy 2,7 a 3,5 litru. Novinkou je pak zbrusu nový osmiválec s označením 5,7 V8 Hemi uděluje novému Chrysleru 300C nebývalou dynamiku. Akcelerace z klidu na stokilometrovou rychlost se totiž odehraje během necelých sedmi sekund a po rychlostní komunikaci si to můžete uhánět až dvěstěpadesátkou. Asi si řeknete, že pro Evropu se tato pohonná jednotka moc nehodí. Pak ale vězte, že osmiválcový motor je zajímavý i systémem samočinného odpojování válců. Při menším zatížení se jednoduše polovina válců odpojí a spotřeba bezolovnatého benzinu je tak přece jen o něco příznivější. V každém případě se v následujících letech objeví na evropském trhu i turbodiesel. Proto se šetřivějším povahám jistě vyplatí počkat.

A jak je to s jízdními vlastnostmi modelu 300C? Vzhledem k použití mnoha prvků od mercedesu (např. upravená zadní náprava z MB třídy E) a evropskému naladění podvozku je jízda velice příjemná a komfortní. Vzhledem k pohotovostní hmotnosti nelze u tohoto sedanu očekávat žádné sportovní chování ani jedovaté brzdy, přesto je zde znát velký skok kupředu a Chrysler 300C se může v jízdním komfortu a stabilitě směle měřit s evropskou a japonskou konkurencí.

To samé se dá říci o interiéru novinky. Uvnitř vozu je totiž místa jak v obýváku a čtveřice dospělých spolu se zavazadly (objem zavazadlového prostoru 0,442 m3)si zaručeně najde pohodlí. Bohatě polstrovaná sedadla a mimořádná ergonomie ovládání zde patří ke standardu, stejně jako rozsáhlá výbava, ve které nechybí ani xenonové světlomety, výkonná audiosoustava, dešťový senzor či tempomat. Bezpečnost posádky pak hlídá stabilizační systém ESP a šestice airbagů. Za příplatek lze objednat už jen pár drobností, mezi které patří střšní okno, kožené čalounění nebo metalický lak. Výbavou, stejně jako svým neotřelým vzhledem tak Chrysler 300C jednoznačně boduje. Proto si i na starém kontinentu rozhodně najde řadu svých zákazníků.

Jaroslav Vavera, AUTO forum

Vytisknout

Diskuze: Fat boy: Chrylser 300C

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Srdeční záležitost: Alfa Romeo 147 E2000 - anotační foto

Srdeční záležitost: Alfa Romeo 147 E2000

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud