25 let závodu BMW v rakouském Steyru

ar1, 14. července 2004, 17:01 Google+

Automobilka BMW ukončila v hornorakouském Steyru modernizaci svého závod a zároveň slaví 25leté výročí spojené s tímto místem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alpine B7

Alpine B7 | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Společnost BMW působí ve Steyru od roku 1979. K oslavám má rakouská odnož BMW hned dva mimořádné důvody: s dokončením vývojové etapy číslo sedm a investicí 500 miliónů eur jde o největší rozšíření továrny v její historii. A pokračování rozvoje továrny lze označit za úspěšný příběh.

25 let ve znamení úspěchu

Továrna BMW ve Steyru má dnes za sebou pozoruhodný vývoj, který se datuje od založení v roce 1979. BMW Group do své rakouské pobočky investovala za 25 let více než 2,6 miliard eur. Počet zaměstnanců vzrostl na současných více než 2600 lidí, obrat dosáhnul v roce 2003 1,86 miliard eur. Sečteno a podtrženo, jedná se o jeden z největších průmyslových závodů v celém Rakousku. „Dnes je tato pobočka největší továrnou na motory celé BMW Group a vývojovým centrem pro naše dieselové motory. Její úspěch není náhodou, ani samozřejmostí. Protože úspěch nemůže přijít bez nasazení, výkonů a profesionality – navíc když jde o automobilovou branži,“ říká důrazně Dr. Norbert Reithofer, člen představenstva BMW AG odpovědný za výrobu, na adresu dvou hlavních milníků ve vývoji pobočky BMW ve Steyru.

Největší vývojová etapa je u konce

S největším rozšířením v historii pobočky se závod ve Steyru rozrůstá svou plochou o celou třetinu. Celkové investice tohoto sedmého vývojového kroku dosahují zhruba 500 miliónů eur. Jeho jádrem je 37 000 m2 velká výrobní hala s vysoce moderními výrobními technologiemi. Tak zvaná flexibilní zpracovatelská centra zaručují poprvé v historii masové produkce nejvyšší možnou pružnost v ohledu na výrobky i kapacitu.

Silná „srdce“ ze Steyru

Písmeno „M“ pro „Motory“ uprostřed značky BMW jasně ukazuje, že motory hrají hlavní roli v příslovečném zážitku z jízdy, který neodmyslitelně patří k BMW. Plných 60% nových vozů BMW má své motorové „srdce“ právě ze Steyru.

Dosud sjelo z pásů steyrské pobočky okolo 7,8 miliónů motorů, v samotném roce 2003 výroba motorů dosáhla 600 000 kusů. Na dieselové motory tu připadlo loni 58 % celkové motorové produkce. „Počítáme s tím, že tento podíl bude i nadále růst“, uvádí k trendům výroby ve Steyru Dr. Werner Adelberger, ředitel BMW Motoren GmbH.

Nový šestiválcový benzinový motor od BMW

Na vysoce flexibilní výrobní lince a na montážních pásech je vyráběn nový motor kategorie High Tech – třílitrový benzínový šestiválec. Milníkem v konstrukci moderních motorů je u nového motoru použitá technika propojení hliníku a hořčíku. Díky tomu je jeho skříň klikové hřídele s náskokem nejlehčím zařízením svého typu mezi šestiválcovými motory z velkosériové produkce vůbec. S tímto novým motorem si BMW upevňuje pozici největšího výrobce řadových šestiválcovým motorů pro osobní automobily.

Nový dieselový motor s variabilním vícestupňovým přeplňováním

Dalším High Tech motorem ze Steyru je vedle nového benzínového šestiválcového motoru nový dieselový motor s technologií Twin Turbo. Na podzim se objeví v sériové výrobě pod kapotou BMW 535d. Tato technologie s proměnlivým vícestupňovým přeplňováním, která se poprvé dostane do sériového osobního automobilu, posouvá výrazně výkon šestiválcového dieselového motoru BMW na 272 koní a točivý moment na 560 Nm.

Úspěšný příběh pokračuje

„Závod ve Steyru zvládá velmi dobře komplexnost produktů BMW a zároveň je schopen velice flexibilně reagovat na individuální požadavky náročného prémiového trhu. V tom spočívá jeho úspěch,“ říká šéf výroby Dr. Reithofer. Poslední modernizace, v pořadí již sedmá, dále posiluje tento závod. Díky tomu je pobočka BMW ve Steryu velmi dobře připravena na své další působení. Významnou roli přitom hraje dieselový motor, který v posledních letech zažil obrovské úspěchy. Jen v západní Evropě vzrostl podíl dieselových motorů u nových vozů BMW ze 36 % v roce 2000 na 50 % v roce 2003. Během stejného období pobočka Steyr navýšila výrobu dieselových motorů o 46 %. „Předpokládáme, že podíl dieselových motorů i nadále v prémiovém segmentu poroste,“ vysvětluje Dr. Reithofer. Pobočka ve Steyru je a nadále zůstane důležitou součástí celosvětové sítě továren BMW, kam se řadí 23 filiálek ze čtyř kontinentů.

AuTec Group
Vytisknout

Diskuze: 25 let závodu BMW v rakouském Steyru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Phaeton

Program „auto-plus“ znovu posílil

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud