Peugeot 1007: oficiální představení vozu

ar1, 9. července 2004, 20:44 Google+

Automobilka Peugeot dnes poprvé vyslala do světa oficiální informace o novém voze nejmenší třídy s koncernovým označením 1007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
1007

1007 | foto: Peugeot ČR

Sdílejte článek

Představen bude veřejnosti na pařížském autosalonu na podzim letošního roku. Do prodeje bude uveden v polovine příštího roku.

"Kompaktní, vynalézavý, prosvětlený, variabilní, praktický do městského provozu a pravý Peugeot na dálnici, rozmanitý v interiéru - tento vůz nového typu vytváří obraz automobilu zítřka. S modelem 1007 je Peugeot i nadále značkou, která za sebou zanechává nesmazatelné stopy." Frédéric Saint-Geours, generální ředitel Automobiles Peugeot

Malý kompaktní vůz pro čtyři osoby vhodný do města díky svým vnějším rozměrům a na dálnici díky své variabilitě a komfortu, vzbuzuje emoce a radost. Veškerý technický pokrok a inovace, které v sobě vůz ukrývá, mají zákazníkovi umožnit prožít maximální jízdní potěšení a pohodu za volantem.

Peugeot 1007 využívá v segmentu B jednoprostorové architektury a představuje tak zajímavou produktovou inovaci s významným přínosem v oblasti užitných kvalit. Pro svou výjimečnost se stává prvním zástupcem modelů Peugeot, který ve svém označení využívá čtyřmístného způsobu identifikace se zdvojenou nulou uprostřed. Tento typ číselného označení bude i v budoucnu vyhrazen pouze originálním verzím, které rozšiřují nabídku klasických modelů řady Peugeot.

Verze byla vystavěna na platformě 1 ve výrobním závodě PSA Peugeot Citroën v Poissy a očekávaná roční produkce je 130 000 vozů. Celkově investované náklady činí u tohoto projektu 560 miliónů euro. Obchodní uvedení bude odstartováno ve Francii v prvním čtvrtletí roku 2005, v ostatních evropských zemích bude následovat v průběhu prvního pololetí. Sériová verze modelu se veřejnosti poprvé představí na Autosalonu v Paříži na podzim letošního roku.



Styl

Styl nového modelu 1007 vychází ze spolupráce společnosti Automobiles Peugeot s italským návrhářským studiem Pininfarina. Při tvorbě návrhů vozu vycházeli italští konstruktéři, na základě požadavků vedení společnosti Automobiles Peugeot, z originálního konceptu s posuvnými bočními dveřmi Sésame, představeného na pařížském autosalonu v roce 2002. Dílem oddělení Styl Peugeot je interiér vozu a návrhy přední části, které ukazují její jednoznačnou identitu a sjednocují ji s posledními stylistickými kritérii značky.

Po vyhodnocení všech náčrtů a návrhů byly vyrobeny dvě makety vozu. První varianta s ostře řezanými liniemi, dynamická a elegantní zároveň, vycházející z architektury jednoprostorového vozu s předsazeným čelním sklem. Druhá, více zaoblená, byla založena na důležitém aspektu vyváženosti umístění bočních dveří a představovala vůz orientovaný spíše na vnější design.

V konečném výběru byla upřednostněna první studie, která se jevila jako koherentnější a blízká hodnotám dlouhodobě vyznávaným značkou Peugeot, jako jsou estetika, dynamika a elegance. Takto pojatý model 1007 má sympatický a inovativní vzhled. Je charakterizován výraznou boční linií, která se na přídi a zádi vozu svažuje a “obtáčí“ se kolem celého vozu.

Design přední části nese nezaměnitelný rukopis značky Peugeot – protáhlé přední světlomety zvýrazněné dvěma podélnými hranami v přední kapotě. Ze široké masky chladiče vychází pás předního nárazníku, který se táhne přes blatníky, a po stranách vozu navazuje na boční ochranné lišty.

Zadní část má při bočním pohledu tvar hrotu šipky. Na trojúhelníkové zadní okno, tvořené zpětně zkoseným sloupkem karoserie, přiléhají zadní světlomety a obě části jsou od sebe odděleny okenní lištou. Všechny tyto prvky vytváří vyvážený, dynamický celek.

Na voze 1007 byl pečlivě propracován každý detail, například zakomponování kolejnic bočních posuvných dveří do lišty v prohlubni karoserie, která probíhá od zadních k předním blatníkům. Dalším prvkem jsou vnější zpětná zrcátka, jejich design a definitivní umístění až za úroveň předních kol, které se podílí na plynulosti linií a jejich efektu lomu světla, vyváženosti a přirozené eleganci vozu.

Jakmile pronikneme dveřmi typu Sésame do interiéru vozu, osloví nás prostor a světlo. Koncept „Caméléo“ (nazýván podle chameleóna dle svých možností proměny) a jeho barevná provedení přesně vystihují charakter tohoto malého, ale všestranného městského vozu.

Příjemně zpracovaná palubní deska si zachovává výrazný „automobilový“ ráz vyjádřený mimo jiné sdruženým přístrojem podobným modelu 407.

Všechna čtyři sedadla ve voze jsou nastavitelná, velice pohodlná a jejich čalounění je provedeno ve stejných barevných odstínech jako výplně dveří a dekory na palubní desce.

Díky své dynamice je vhodný na dálnici a snadným přístupem a uspořádáním, které svým uživatelům poskytuje, zase do města. Peugeot 1007 je malý vnějšími rozměry, ale velký uvnitř, je inovativní a jde s dobou.

Svou koncepcí je model 1007 definován jako malý „jednoprostorový vůz“, je důmyslně vybaven pro nové způsoby využití a jako celek vytváří nový rozměr automobilu a jízdního zážitku.

• Kompaktní (3,73 m) pro lepší manévrování a dynamiku jízdy, sympatická a líbivá silueta svou robustností současně vzbuzuje pocit jistoty a bezpečí.
• Architektura jednoprostorového vozu má přednosti:
o řidič může při řízení vozu zaujmout vyšší polohu, což se kladně odráží zejména na výhledu z vozu, pocitu bezpečí a přehlednosti při jízdě v městském provozu;
o interiér vozu je prostornější, více prosvětlený, s větší variabilitou vnitřního uspořádání. Výška vozu (1,61 m) spolu s předsazeným čelním sklem dodává pocit otevřenosti a vzdušnosti, celkové uspořádání interiéru s řadou praktických odkládacích míst vytváří příjemnou a uvolněnou atmosféru.



Peugeot 1007 a dveře Sésame
Vůz doširoka otevřený inovacím...

S elektrickými bočními posuvnými dveřmi, nazývanými Sésame, je přístup do vozu nebývale snadný a oceníte je zejména při parkování na úzkých místech. Jsou jednou z dominant automobilových kvalit tohoto vozu nového typu.


Neuvěřitelně praktické...
Stačí jediné stisknutí příslušného tlačítka na dálkovém ovladači a dveře „Sésame“ se odsunou, aniž by v otevřené poloze přesáhly celkovou délku vozu. Otevře se vstupní otvor šířce 920 mm, který vzbuzuje dojem, že exteriér plynně přechází do interiéru vozu.
Cestující mohou bez překážky nastoupit na přední sedadla. Maximálně posunutý prostřední sloupek karoserie otevírá přístup na zadní sedadla a cestující se mohou v závislosti na svém vzrůstu usadit buď přímo nebo po sklopení předních sedadel. V porovnání s vozem s klasickými dveřmi je varianta se sklopeným opěradlem předního sedadla rovněž podstatně pohodlnější pro umístění dětské autosedačky.



Neuvěřitelně vynalézavé...
Odsazení bočních dveří v otevřené poloze nepřesahuje šířku vozu včetně vnějších zpětných zrcátek. Do vozu 1007 je tedy možné pohodlně nastupovat a vystupovat z něj i v úzkých místech, kde je parkování s vozem s klasickými dveřmi nemožné.


Inovativní z pohledu bezpečnosti
Z vnějšího pohledu je kinematický mechanismus otevírání bočních dveří ukryt pod karoserií vozu a oproti klasickým dveřím je bezpečnější, neboť vylučuje jejich neúmyslné otevření.

Díky rozměrné prosklené ploše ve dveřích vozu a posunutému bočnímu sloupku karoserie má řidič úhel bočního výhledu z kabiny vozu 105° na levou a 49° na pravou stranu, což významně zvyšuje bezpečnost a cestující si navíc mohou užít panoramatického výhledu z vozu.


Jediné stisknutí... zdroj magie ve vší bezpečnosti
Funkce bočních dveří mohou být ovládány různými způsoby:
• vysokofrekvenčním dálkovým ovladačem se čtyřmi tlačítky, z nichž každé ovládá jednu funkci:
o otevření/zavření levých dveří
o otevření/zavření pravých dveří
o uzamčení dveří
o odemčení dveří,
• ovladači umístěnými na palubní desce, na straně řidiče pro levé dveře a na straně spolujezdce pro pravé dveře,
• vnější klikou,
• vnitřní klikou.

Jednoduchost ovládání nejčastěji používaných funkcí je doprovázena řadou bezpečnostních mechanismů:
• automatické uzamčení při překročení rychlosti 5 km/h,
• systém ochrany proti přiskřípnutí, který změní směr pohybu dveří až do jejich úplného otevření, detekuje-li při zavírání v dráze překážku,
• deaktivace ovladače otevření dveří v případě nehody (dveře je možné otevřít a zavřít manuálně),
• deaktivace elektrického ovládání otevření dveří, pokud je otevřena palivová nádrž.



Pozadí magie...
Dveře jsou opatřeny třemi napevno uchycenými kolejnicemi, v kterých se pohybují tři pojezdy umožňující posun dveří podél karoserie. Spodní pojezd je lankem spojen s motorem zajišťujícím jeho pohon. Gumový lem po obvodu dveří zaručuje jejich těsnost a ovládaný třmen zámku poháněná umístěný v hlavním sloupku karoserie napomáhá zavření dveří a vyvíjí tlak na těsnící lem. Pevný kontakt dveří na předním sloupku komunikuje s mobilním kontaktem v dveřním rámu a udržuje propojení.



Usadit se ve voze 1007...

Zaujmout místo ve voze 1007 představuje skutečné potěšení. Jeho interiér je unikátní a vyniká vynalézavostí: inteligentně řešená sedadla vytvářejí variabilní prostor, který je možné snadno přizpůsobit rozličným potřebám a životním situacím budoucích uživatelů, řada praktických odkládacích míst, originální koncept personalizace interiéru „Caméléo“, který se stejně jako chameleón dokáže svou proměnou v okamžiku přizpůsobit novému prostředí.


Sám nebo ve čtyřech, máte 1007 možností... (tedy téměř!)
Přední sedadla, robustní a anatomicky tvarovaná, jsou velice pohodlná a mají velkorysé rozpětí podélného nastavení (sedadlo řidiče do vzdálenosti 230 mm a spolujezdce až 280 mm). Lehce se posouvají a přístup na zadní sedadla je tak nanejvýš pohodlný.
Sedadlo spolujezdce je variabilní, sklopením opěradla se transformuje na pevný stolek. Kinematika sedadla s prodlouženým zpětným posunem o 50 mm poskytuje cestujícímu pro nohy neobvykle mnoho místa. Nízký práh a boční dveře posouvající se směrem k zádi vozu vytvářejí široký a dobře přístupný vstupní otvor, který lze příležitostně využít například k přepravě těžších nákupů.

Rovněž obě zadní sedadla jsou uzpůsobena k více způsobům využití a přispívají k celkové, překvapivé variabilitě interiéru. Vnitřní prostor může být uspořádán k přepravě čtyř osob nebo může být část pro cestující zmenšena ve prospěch zavazadlového prostoru, jehož objem je možné zvětšit z původních 178 dm3 až na 364 dm3 (měřeno metodou VDA), resp. z 246 na 416 litrů tekutiny. Za tímto účelem jsou obě sedadla vybavena:
• dvojím ovládáním podélného posunu sedadel (z interiéru vozu a ze zavazadlového prostoru), jehož maximální rozpětí, jedno z největších v této kategorii vozů, je 230 mm,
• dvě polohy nastavení sklonu opěradla sedadla.

Opěradla obou zadních sedadel jsou navíc sklopná a mohou sloužit jako psací nebo odkládací stolek, popřípadě při současném sklopení opěradla sedadla spolujezdce umožňuje tato konfigurace přepravu nadměrně dlouhých předmětů.

Každé ze samostatných zadních sedadel může být také sklopeno a složeno směrem k předním sedadlům.

Ve výchozí konfiguraci „přední sedadlo spolujezdce se sklopeným opěradlem a posunuté do krajní přední polohy“ je model 1007 připraven nabídnout své služby v rozličných situacích každodenního života:
• místo spolujezdce může řidič nebo řidička změnit v kancelářský koutek (instalovat notebook, do úchytek založit dokumenty a psací potřeby),
• řidič nebo řidička má podstatně lepší přístup k dětské sedačce umístěné na pravém zadním sedadle posunutém do krajní přední polohy,
• dospělý cestující má v této konfiguraci na pravém zadním sedadle maximální prostor pro nohy a výborný výhled z vozu.


Prostory, které zpříjemní život na palubě...
Jedinečnost jízdního zážitku je ve voze 1007 umocněna příjemnou atmosférou v interiéru kabiny vozu. Četné odkládací prostory z něj činí praktický a vynalézavý vůz:

• uzavíratelná, objemná odkládací schránka spolujezdce s přepážkou a přihrádkami k různým účelům,
• zásuvky pod předními sedadly,
• kapsy a přihrádky po obvodu předních sedadel,
• kapsy ve výplních dveří,
• kryté odkládací kapsy v zadních výplních dveří,
• úložné prostory v podlaze u zadních sedadel,
• početná odkládací místa na drobné předměty a držáky nápojů ve středové konzole a na palubní desce,
• přihrádka na mince na palubní desce, záložka na účtenky na sluneční cloně, kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel,
• psací stolky v opěradlech všech třech sedadel pro spolucestující,
• háčky v opěradlech zadních sedadel na zavěšení tašek s nákupy.


Za volantem vozu 1007...

Model 1007 se za volantem jeví jako snadně ovladatelný díky účinnému elektronickému posilovači řízení, jehož účinek je v městském provozu a při parkovacích manévrech velice vítaný a převodovému ústrojí 2 Tronic, které je k dispozici u benzinových motorů.
Tento nový vůz je jako první u značky Peugeot vybaven technologií automaticky řízené manuální převodovky, zvlášť pečlivě přizpůsobené dynamice, modernímu charakteru a převážně městskému využití vozu.

Převodovka 2 Tronic pracuje ve dvou režimech, prvním - plně automatickém, který eliminuje možnost ručního řazení převodových stupňů a nabízí jízdu osvobozenou od nutnosti zásahu řidiče. Druhý – sekvenční režim upřednostňuje potěšení z ovládání vozu a převodové stupně řidič mění pohybem řadicí páky vpřed/vzad nebo pomocí ovladače u volantu.

Vývoji řídícího programu převodového ústrojí byla věnována velká pozornost, výsledkem je kvalita převodů dosahující nejvyšší úrovně a některé další adaptace, kupříkladu možnost dočasného přechodu z automatického do sekvenčního režimu a rychlý návrat do původního režimu. Tuto funkci řidič ocení zejména při předjíždění a v situacích, kdy je nutná rychlá akcelerace vozu.


Čtyři varianty pohonu
Pohonné jednotky modelu 1007 vyzdvihují živost a reaktivitu vozidla v městském provozu, který představuje hlavní oblast jeho předpokládaného využití. Zároveň však vytvářejí i výborné akustické charakteristiky a dynamické předpoklady pro delší jízdy v mimoměstském a dálničním provozu.

Benzinový motor 1.4 l s manuální pětistupňovou převodovkou nebo převodovkou 2 Tronic
1360 cm3, 54 kW (75 k), 118 Nm při 3400 1/min

Benzinový motor 1.6 l s převodovkou 2 Tronic
1587 cm3, 80 kW (110 k), 147 Nm při 4000 1/min

Dieselový motor 1.4 l HDi s manuální pětistupňovou převodovkou
1399 cm3, 50 kW (70 k), 160 Nm při 2000 1/min


Jízdní vlastnosti vozu...
Jednoprostorový modle 1007 se vyznačuje dynamikou a jízdním projevem, jež jsou vlastní tří nebo pěti dveřovým vozům Peugeot s klasickou architekturou. Podvozkové části byly se vší důkladností adaptovány na specifické konstrukční parametry a jízdní stabilitu tohoto netradičně pojatého vozu. Zajištění aktivní bezpečnosti je u tohoto modelu na vysoké úrovni mimo jiné i díky velkorysým rozměrům kol (15“ a 16“) a systému kontroly stability ESP v základní výbavě.


Spolehlivý ochránce...
Skelet s parametry odpovídajícími zvláštnostem architektury vozu a řada dalších konstrukčních novinek, jako jsou například dveře Sésame, poskytuje uživatelům modelu 1007 robustní ochranu. Ta je navíc doplněna souborem bezpečnostní výbavy, jehož součástí je krom jiného až sedm airbagů včetně kolenního pod sloupkem řízení, v rámci zajištění optimální ochrany nejmenším pasažérům úchyty Isofix, které odpovídají nejnovějším bezpečnostním standardům vyžadujícím tříbodové uchycení dětské sedačky, a v neposlední řadě indikace nezapnutého bezpečnostního pásu na zadních sedadlech prostřednictvím zvukového výstražného signálu a kontrolky na sdruženém přístroji.

Cestující si mohou s jistotou a klidnou myslí, kterou jim dodá výše uvedená výbava z oblasti pasivní bezpečnosti a automatické uzamčení vozu, užít příjemnou atmosféru na palubě vozu 1007: tepelný a akustický komfort, pohodlné sezení, standardně nebo na přání dodávané prvky, které svědčí o vysoké úrovni vybavení a poskytovaných služeb - automatická klimatizace, radiotelefon GPS s barevnou obrazovkou, systém hi-fi.

V rámci nabídky standardní nebo doplňkové výbavy může řidič počítat s praktickými systémy podpory řízení: regulátor rychlosti, parkovací asistent, automatické stěrače a palubní počítač.



Koncept Caméléo...
neboli jak si vytvořit svůj vlastní vůz...

Koncept „Caméléo“ (Chameleón) umožňuje zařídit si s citem a vkusem „svůj vlastní“ vnitřní prostor vozu - vybrat si dle svých osobních preferencí z nabídky dvanácti různorodých dekorů. Výběr interiéru se stává skutečným potěšením: je možné jej změnit na léto, omladit ho, udělat si radost o Vánocích...


Dvanáct různých možností provedení, dvanáct různých charakterů
Základ provedení interiérů - v modrém odstínu laděná palubní deska a dekory, může být doplněn jednou z dvanácti sad s osmnácti dekoračními prvky, které vnitřní prostor oživí, dodají mu na rozmanitosti, barevnosti a osobitosti:
• dva koberečky umístěné na palubní desce,
• čtyři kryty výstupů vzduchu,
• dvě výplně dveří,
• dva kryty bočních odkládacích schránek na zadních sedadlech,
• potahy na středních pásech sedadel (čtyři na opěradlech a čtyři na sedácích).

Těchto dvanáct sad „Caméléo“ může mít velice rozmanité provedení: výrazné dekorativní motivy a/nebo oživující moderní barevné odstíny, odvážné a originální zpracování založené na hře kontrastů nebo klasické barvy a vzory, naplňující prostor elegancí a komfortem. Každá z dvanácti sad nese jméno, které vypovídá o jejím charakteru:

Nabucco, Borneo, Pixel, Nateo, Oleboron, Trimix silver, Barbatruc, Speed´Up, Etiko, Oranis, Carrement, Trimix red.

Caméléo není jen originálním konceptem, který umožňuje výběr a dává možnost personalizovat interiér vozu, je navíc i velice praktický, jeho montáž a demontáž je snadno a rychle proveditelná bez použití jakéhokoliv nářadí. Pro majitele vozu 1007 se proměna prostředí, které ho obklopuje, stane zajisté potěšením a příjemným způsobem, jak změnit zaběhnuté stereotypy. Nebude k ní navíc potřebovat déle než čtvrt hodiny.


Technika přeměny...
• Kryty výstupů vzduchu se uvolní během okamžiku.
• Koberečky se k palubní desce upevňují suchým zipem, který je součástí desky.
• Výplně dveří a kryty bočních odkládacích schránek se připevňují speciálními úchyty.
• Potahy prostředních pásů sedadel se vyměňují za pomoci zipu, který je pečlivě ukryt v prohlubni polstrování sedadla a neruší na pohled ani při dotyku.



Peugeot 1007:
modelová řada o třech úrovních

Modelová řada 1007 bude na evropské úrovni představena ve třech úrovních:

• první dvě úrovně jsou orientovány na komfort,
• třetí úroveň má spíše sportovní charakter zřetelně identifikovatelný z provedení exteriéru (černá maska předních světlometů, části karoserie ve stylu „včelí plástve“) i interiéru vozu (pedály a další prvky s hliníkovou úpravou na povrchu).

Modelová řada pro Českou republika nebyla prozatím definována.

Peugeot CR
Vytisknout

Diskuze: Peugeot 1007: oficiální představení vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

X3

Nový motor pro řadu X - BMW: nový X3 2.0d

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud