Světová premiéra monstrózního BMW M5

ar1, 9. července 2004, 14:51 Google+

BMW sice postupně, ale již zcela představilo nový model pětkové řady BMW M5. Je to největší vůz z produkce BMW.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
M5

M5 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Tento „supercar“, jak se mu také říká, je opatřen 5 litrovým desetiválcovým motorem s úžasným výkonem 507 koňských sil. Parametry nového desetiválce ukázaly, že nové BMW učiní nový krok ve třídě sportovních sedanů. Motor V10 (úhel 90°) o výkonu 373 kW při 7750 ot./min, točí až 8250 ot/min. Kroutící moment vrcholí hodnotou 520 Nm při 6100 ot./min, ale jeho velká část je k dispozici prakticky v celém otáčkovém rozsahu motoru.

V novém voze, s novým motorem je také nová převodovka typu SMG, jenž disponuje nyní namísto šesti až sedmi rychlostními stupni. Tato převodovka slibuje rychlejší řazení až o 20% tzv. „launch control“. Také je možnost využití řazení páčkami pod volantem, čímž BMW poukazuje na novou budoucnost sportovní jízdy.

Převodovku lze nastavit v jedenácti možných módech. Tato nastavení lze měnit dle potřeb tak, aby bylo dosáhnuto nejideálnější volby kombinace komfortu a výkonu. Převodovku lze také nastavit od plně automatické volby až k volbě, kdy se dosáhne absolutně nejrychlejšího startu vozu. Navíc M5ka má proměnlivou uzávěrku diferenciálu s dvoustupňovou kontrolou trakce, což zabezpečuje nejefektivnější využití síly motoru.

Tento silný bavorák dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. 200 km/h dokáže dosáhnout za méně než 15 sekund a při 250 km/h je již v provozu omezovač, ale auto by klidně mohlo jet ještě rychleji. Prostě střela novodobé historie BMW se představila právě v těchto dnech.

Prakticky je tento vůz totožný s vozem představeným v březnu na autosalonu v Ženevě. Upravená přední strana vozu a záď, širší kola a prodloužené strany prahů dá vozu agresivní ráz.

Vůz je v základní výbavě s 19ti palcovými koly. Také nová technologie nechybí v novém BMW. Řidič má k dispozici „head up“ displej, který ukazuje rychlost a navigační údaje v horní části čelního skla.

Prodej nového BMW M5 bude zahájen od ledna roku 2005 a bude se prodávat za 86 200 EUR. Cena v ČR by se mohla zhoupnout k 2,7 miliónům korun. Stane se tak M5 zcela nejdražším vozem ve své třídě? Přitom je velký příslib zájemců, protože předchozího modelu se prodalo hodně přes 30 tisíc kusů.

Foto: BMW
Vytisknout

Diskuze: Světová premiéra monstrózního BMW M5

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mazda svolává vozy modelu 6 - anotační foto

Mazda svolává vozy modelu 6

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud