Efektivnější řízení značek koncernu GM

Michal Bartoň, 21. června 2004, 17:29 Google+

Koncern General Motors reorganizuje svoje evropské aktivity. Cílem tohoto kroku je zjednodušení řídicích struktur, zrychlení rozhodovacích procesů a..

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

..využití všech funkčních výhod v rámci celého koncernu GM.

Po restrukturalizaci bude organizace pracovat ještě efektivněji, její jednotlivé značky budou mít větší šance na posílení svých tržních pozic a budou se moci ještě více zaměřit na plnění požadavků zákazníků.

V zájmu zefektivnění společnosti dochází s okamžitou platností ke změnám ve vedení firmy: Fritz Henderson byl jmenován šéfem General Motors Europe (GME), Carl-Peter Forster byl jmenován presidentem GME přímo podřízeným Hendersonovi, Hans Demant dostal ke své stávající pozici vicepresidenta GME zodpovědného za techniku také funkci výkonného ředitele společnosti Adam Opel AG. Carl-Peter Forster byl rovněž jmenován předsedou dozorčí rady automobilky Opel - tuto funkci převzal po Hansi Barthovi, který zůstává členem dozorčí rady.

"Změny na vedoucích pozicích jsou důležitou součástí naší reorganizace v Evropě," říká Rick Wagoner, šéf GM. "Fritz Henderson bude i nadále zodpovědný za všechny aktivity v regionu, Carl-Peter Forster se svými mimořádnými zkušenosti z vývoje a výroby automobilů bude hrát klíčovou řídicí a integrační roli. Protože se stáváme ještě více produktově zaměřenou organizací, Hans Demant, jako šéf evropského vývoje, se bude moci plně uplatnit i v pozici výkonného ředitele Opelu."

"Stěžejním momentem našich budoucích úspěchu je, že General Motors se chová a funguje jako skutečně "jedna firma"," vysvětluje Rick Wagoner. "Velikost a síla koncernu GM je naší velkou výhodou, musíme ji však umět naplno využít. Proto v Evropě formujeme jednodušší řídicí strukturu, která zaručí jednotné vedení všech subjektů sdružených v GM Europe a plné využití všech dostupných zdrojů skupiny GM."

Fritz Henderson prostřednictvím satelitní telekonference seznámil členy všech evropských součástí GME s představami o nové struktuře společnosti a jejím budoucím řízení.

"Požadujeme, aby všichni naši zaměstnanci v Evropě změnili dosavadní způsob uvažování - chceme po nich, aby namísto práce pro jednotlivé značky a separátní trhy začali pracovat pro celosvětovou společnost General Motors," říká Fritz Henderson. "Samozřejmě zachováme charakter a individualitu našich značek, koordinovaná spolupráce jediného dobře sehraného týmu je klíčovým momentem našich budoucích úspěchů."

"V současné extrémně tvrdé konkurenci v Evropě i na zbývajících trzích světa musíme odbourat duplicity a izolovaná řešení, která nezúročí příležitosti, skrývající se uvnitř struktury GM," dodává Carl-Peter Forster. "Chceme, aby značky Opel, Vauxhall i Saab nadále sílily. Chceme k tomu ovšem využít všech evropských i celosvětových zdrojů GM."

Podle nové organizační filozofie budou mít jednotlivá oddělení (finance, technika, nákup, výroba, prodej/marketing a poprodejní služby, plánování, kvalita, lidské zdroje, právní oddělení a komunikace) jednotnou celoevropskou organizaci, ve které každý vedoucí bude zodpovědný za efektivitu všech podřízených funkčních jednotek v celé Evropě.

Tim Lee, vicepresident GME zodpovědný za výrobu, Jamal El-Hout, vicepresident pro plánování, Roger Johansson, vicepresident zodpovědný za oblast nákupu, Peter Dersley, vicepresident zodpovědný za kvalitu a Hans Demant budou přímo podřízení Carl-Peter Forsterovi, stejně jako Peter Augustsson za švédský Saab Automobile AB a Kevin Wale za britský Vauxhall Motors Ltd. Augustsson a Wale jsou pověření začleněním svých firem do funkční struktury GME.

"Těším se na novou práci, která se přede mne postavila s mojí novou úlohou ve struktuře GME," říká Hans Demant. "Dává to nám všem i mně osobně příležitost udělat značku Opel i její produkty z pohledu zákazníků ještě lákavější."

"Všichni zaměstnanci si od nového vedení hodně slibují a očekávají, že organizační změny i změny na vedoucích postech povedou k úspěchům," říká Klaus Franz, místopředseda Evropské zaměstnaneckého fóra.

Důležitost designu bude zvýrazněna vytvořením jednotné celoevropské designerské organizace, která funkčně sjednotí současné designerské aktivity značka Opel a Saab. Vedením této organizace je pověřen Bryan Nesbitt, který bude přímo podřízený presidentovi GME (doposud oblast designu spadalo pod technického ředitele).

"Nová organizační struktura neznamená přerušení naší cesty k prosperitě nebo oslabení významu individuality jednotlivých značek. Jde především o schopnost přicházet s novými modely, které respektují osobitost svých značek, aniž by ale vždy při zahájení jejich vývoje bylo nutné začínat od samého začátku - od čistého papíru," říká Bob Lutz, zástupce ředitele GM pro vývoj nových modelů a zároveň bývalý prozatímní president GM Europe.

"Musíme mít lepší zastoupení i v okrajových a dosud neobsazovaných segmentech, jako jsou třeba SUV modely nebo tzv. crossovery, tedy vozy kombinující prvky více automobilových tříd," říká Bob Lutz. "Abychom to však dokázali, musíme zefektivnit naše aktivity a více využívat všechny dostupné zdroje. Jednodušší organizační struktura nám v Evropě umožní využívat bohatých zkušeností a poznatků, bez ohledu na to, zda jejich zdroje jsou v Německu, Švédsku, Anglii nebo v kterékoli jiné zemi."

Bob Lutz citoval jeden z prvních příkladů globálního fungování koncernu GM: Konstruktéři z německého Rüsselsheimu budou hrát vedoucí roli při vývoji platformy Epsilon nové generace. Budou zodpovědní za základní konstrukci platformy a sdílené komponenty. Jednotlivé značky potom budou používat modifikace základní platformy pro své modely. Vedoucím vývoje nové platformy Epsilon byl pověřen Jon Lauckner, který odpovídal za modelovou řadu Opel/Vauxhall Astra nové generace.

Fritz Henderson bude zodpovědný také za oblast lidských zdrojů, finance, prodej/marketing a poprodejní služby, informační systémy, právní aspekty, komunikaci a také za společnost Fiat/GM Powertrain a další aktivity s automobilkou Fiat. Henderson bude řídit také novou obchodní strukturu pro oblast centrální a východní Evropy.

Tisková zpráva Opel ČR
Vytisknout

Diskuze: Efektivnější řízení značek koncernu GM

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Buggyra IRS

Vršecký s Buggyrou vede supertrucky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud