Cílem je 300 km/h

ar1, 14. června 2004, 07:42 Google+

Nejrychlejší trucker světa – David Vršecký, pravidelně diskutuval s návštěvníky a podepisoval se jim na stánku společnosti Schäfer a Sýkora.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Buggyra IRS

Buggyra IRS | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V současnosti nejrychlejší řidič kamionu David Vršecký prozradil, že rychlostní rekord trucku – 281,723 km/h, kterého tým Buggyra dosáhl na silnici v arabské poušti, není konečnou instancí. Zatím dalším postupným cílem je rychlost přesahující 300 km/h. V současné době je tým pravděpodobně na hranici možností vozu, především aerodynamických. Podle konstruktérů by však mohl teoreticky zrychlit až na 350 km/h. Prakticky ale předpokládají, že v současné době je schůdné dosáhnout rychlosti někde okolo 305 km/h. A David Vršecký by byl rád, pokud by se rekordní jízda uskutečnila někde na naší silnici. Na otázku, co pro Davida znamenal rychlostní rekord, říká: „Pro mne to byl absolutní vrchol adrenalinu, jaký jsem předtím ještě nikdy nezažil. Nevěděli jsme, co se může stát. Mohl explodovat motor, roztrhnout se náprava, kardanka… těch neznámých bylo hodně. A pak najednou byl konec. Devět měsíců příprav a najednou tu byl rekord a vše uběhlo během krátké doby.“

Pro rychlostní rekord byl připraven speciál, ale David Vršecký jezdí celou sezonu na okruzích s „běžným“ závodním vozem. Jak ten jezdí rychle? „Při závodech musejí být ve vozech omezovače rychlosti na maximálně 160 km/h. Pokud by se ale vypnul, dalo by se jet se závodním autem tak 210 km/h,“ říká David. Ještě jedna poznámka k rekordnímu vozu, na jedničku jej rozjedete někam ke 120 km/h a ještě ve dvoustovce mu podle slov jezdce „prohrabávají“ kola.

Závodní speciály týmu Buggyra, včetně závodního depa jste si na AUTOTECU mohli prohlédnout v pavilonu G2 v rámci expozice 100 let klubového motorismu.
Vytisknout

Diskuze: Cílem je 300 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

R470

Autotec review: Scania R420 a R470

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud