Třída 1 od BMW dostane náhon přední nápravy

Marek Litzman, 27. září 2013, 12:55 Google+

BMW plánuje postavit základ své řady, model 1, na platformu Mini. To nevyhnutelně znamená opuštění pohonu zadní nápravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Pohon zadní nápravy má spoustu výhod týkajících se ovladatelnosti, avšak má také zásadní nevýhody. Vyšší náklady, vyšší hmotnost a omezené možnosti uspořádání interiéru vytlačují tuto koncepci stále více. Nyní se zdá, že i automobilka pyšnící se tradičním rozložením u menších vozů musí ustoupit.

Třída 1 je přímým konkurentem Mercedesu Benz třídy A a řady A3 od Audi. Obě tyto automobilky používají pro dané třídy pohon přední nápravy, popřípadě všech kol. A obě tyto automobilky představily sedany odvozené od malých modelů.

BMW je tlačeno do konkurenčního souboje, který nemůže dopadnout jinak, než představením sedanu menšího než je řada 3. Navíc, sedan řady 1 bude podle všeho používat platformu určenou pro Mini, která je určena pro pohon přední nápravy. K dispozici by měl být ještě pohon všech kol.

Sedan by se měl ukázat za tři až čtyři roky, je totiž teprve na začátku vývoje. Lze očekávat, že se stejnou technikou se dříve či později ukáží i další karosářské varianty třídy 1.

Vytisknout

Diskuze: Třída 1 od BMW dostane náhon přední nápravy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

hyundai i10

Povinné ručení podraží. Poradíme, jak najít nejlevnější pojišťovnu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud