Od roku 2015 budou muset mít auta eCall - automatické nouzové volání

AutoRoad.cz / mediafax, 17. června 2013, 00:52 Google+

Do října 2015 mají být všechna auta v Evropské unii povinně vybavena systémem automatizovaného tísňového volání při dopravních nehodách, tzv. eCallem. Rozhodla o tom Evropská komise. Má to přispět ke zmírnění následků závažných dopravních nehod v celé EU.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

eCall v případě vážné nehody automaticky vytočí celoevropské číslo tísňového volání 112. Záchranné služby tak budou informované o místě, kde se vozidlo nachází, a to i tehdy, bude-li řidič v bezvědomí nebo nebude-li schopen telefonovat.

"V loňském roce zemřelo na silnicích EU 28 000 osob a 1,5 milionu jich bylo zraněno. V případě nehody je pro záchranu zraněných důležitá každá minuta," zdůvodnil rozhodnutí místopředseda Evropské komise Siim Kallas.

Přínosy služby eCall

Údaje, které záchranná služba obdrží prostřednictvím systému eCall, umožní rychleji přispěchat na pomoc řidičům i pasažérům havarovaného vozidla, a tudíž zachránit jejich život a rychleji ošetřit zranění. Odhaduje se, že eCall by měl urychlit zásah záchranné služby o 40 procent v městských oblastech a o 50 procent mimo města, a zabránit až 2 500 úmrtím ročně.

Jak eCall funguje?

Systém eCall se aktivuje automaticky, jakmile čidla zabudovaná ve vozidle zaregistrují vážnou havárii. Po aktivaci systém vytočí evropské číslo tísňového volání 112, naváže telefonní spojení s příslušným centrem pro tísňové volání a záchranným službám předá podrobné údaje o nehodě, včetně doby nehody, přesné polohy havarovaného vozidla a směru jízdy (což je velmi důležité u nehod na dálnicích a v tunelech). Systém eCall lze aktivovat i ručně stisknutím tlačítka v autě, například svědkem vážné nehody.

Vytisknout

Diskuze: Od roku 2015 budou muset mít auta eCall - automatické nouzové volání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

BMW 4

BMW 4 Coupe: první model nově vzniklé řady

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud