Trh s ojetými vozy: letí škodovky a trendem jsou dieselové motory

AutoRoad.cz / mediafax, 5. dubna 2013, 03:40 Google+

Nejprodávanější značkou na trhu s ojetými vozy zůstávají modely Škoda, zvyšující se zájem zaznamenaly autobazary o dieselové motory.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia

Fabia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Během prvních tří měsíců zvýšil obchodník s ojetými vozy Auto ESA své prodeje o necelých 19 procent. Za prudkým nárůstem prodeje i v době stagnace automobilového průmyslu stojí především rostoucí zájem motoristů o kvalitní ojeté vozy střední a vyšší třídy, rozšíření pražských prodejních ploch, ale také otevření první mimopražské pobočky Auto ESA v Pardubicích. 

"Z výsledků je vidět, že se pobočka v Pardubicích, kterou jsme otevřeli na přelomu roku, velmi rychle začleňuje do struktury sítě autobazarů Auto ESA. Expanze, kterou jsme naplánovali na letošní rok, umožnila navýšení prodejních ploch a rozšíření nabídky kvalitních ojetých vozů," vysvětluje Tomáš Svoboda z Auto ESA.

Dodal, že ke zvýšení zájmu motoristů o autobazary ESA přispěla i certifikace kvality německé TÜV NORD, kterou společnost Auto ESA získala jako první autobazar na území České republiky, a to jak pro všechny pražské, tak i pro nově otevřenou pardubickou pobočku.

 

Jaké vozy nejvíce táhly

Nárůst prodejů zaznamenaly během sledovaného období všechny sledované kategorie vozů. Nejprodávanější značkou zůstává Škoda (+17 procent). Z pohledu na jednotlivé modely jsou to následně Škoda Octavia II, Škoda Fabia I, Škoda Octavia I, Ford Mondeo, Ford Focus a Volkswagen Passat. "Ze značek však zaznamenaly nejprudší nárůst vozy Volkswagen, a to o plných 45 procent, velmi zajímavý je také velký nárůst zájmu o značku Ford," doplnil Svoboda.

Hitem začátku letošního roku však podle jeho slov zůstávají také vozy combi, jejichž prodej se zvýšil o 42 procent. Nejprodávanějšími zůstávají automobily nižší střední třídy (+18 procent), snižuje se však zájem zákazníků o malé vozy (+16 procent) a naopak roste zájem o vozy střední třídy (+32 procent) a vyšší střední třídy a luxusní automobily (+22 procent).

Nejprodávanějším rodinným vozem MPV i nadále zůstává Ford S-Max, žebříčku SUV vévodí Hyundai SantaFe. Co se týče výběru motorů, přesouvá se stále výrazněji zájem motoristů k dieselům. Zatímco loni se prodalo 59 procent aut s dieselovým motorem a 41 procent s benzinovým, letos už je to 62 procent dieselových a pouze 38 procent vozů vybavených benzinovými motory.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Trh s ojetými vozy: letí škodovky a trendem jsou dieselové motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren Senna

Senna, nejextrémnější vůz automobilky McLaren byl představen

Omlazené Mitsubishi ASX 2018 ve výbavě INTENSE+

TEST: Mitsubishi ASX 2018 facelift prospěl. Pozornost ale věnujte výbavě a motorizaci

Alfa Romeo 4C a 4C Spider (2016)

Alfa Romeo 4C dostane další sérii vylepšení, na manuál ale zapomeňte

Ilustrační fotografie

Hrozí ledovka! Jak jezdit a na co si dát pozor?

Dálniční známka 2018

Dálniční známky 2018 v ČR a v EU? Informace o cenách

Flying Huntsman 6x6 Soft Top

Připravuje se Flying Huntsman 6x6 Soft Top, zajímavější auto těžko seženete

reklama
reklama

Doporučujeme

fiat 500l

Fiat: pošesté značkou s nejnižší mírou emisí CO2 v Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čím jezdí hvězdy filmů pro dospělé? Téhle slečně budete závidět i vy

  2. Kia Stinger uchvátila české zákazníky. Objednávky prozradily, co nikdo nečekal

  3. Zimní gumy povinně i v létě? V Česku platí vyhláška, o které skoro nikdo neví

  4. Automobilová loupež století? Severní Korea se v 70. letech postarala o pozdvižení

  5. Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

  6. Bláznivý mechanik postavil z bojové helikoptéry obojživelný závoďák, příliš dlouho mu však nevydržel

reklama

Zprávy odjinud