Dostane Subaru Impreza elektrické turbo?

Marek Litzman, 4. května 2012, 12:51 Google+

Subaru Impreza by údajně mohlo získat elektrické turbo. Bude to znamenat revoluci v automobilových pohonech?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dostane Subaru Impreza elektrické turbo? - anotačné foto

Subaru Impreza | foto: Subaru

Sdílejte článek

V dnešní době rozlišujeme mezi turbodmychadly, které jsou poháněny tlakem plynů ve výfuku, a kompresory, které ke své činnosti využívají síly motoru. Do těchto dvou variant se nám pravděpodobně brzy vklíní nová - elektricky poháněné turbo.

Turbodmychadla dovedou zvýšit výkon motoru při zachování slušné spotřeby. Mají však jisté nevýhody. Nutnost roztáčet lopatky výfukovými plyny přeci jenom zvyšuje ztráty a reakce turba také není díky tomuto řešení okamžitá - pro správnou činnost turba je nutné mít nejprve na lopatkách dostatečný tlak.

Oba tyto problémy by mohlo řešit turbodmychadlo roztáčené elektromotorem. Nejde o nijak novou myšlenku, avšak problémem je, kde elektřinu získat.

Již více společností dělalo pokusy se získáváním elektrické energie z výfuku za pomocí zužitkování  zbytkového tepla. Tedy tak, aby nevznikaly na vedení výfuku žádné dodatečné obstrukce a nebyly tak zvyšovány ztráty. Potíž je, že tyto systémy nebyly nikdy dostatečně efektivní, byť BMW se již podařilo vytáhnout z výfuku 600 W elektřiny. Je ale otázka, zda by tento výkon na pohon turba stačil.

Poté se do úvahy dostávají také další možnosti získávání energie. Můžeme uvažovat o solárních panelech či jiných experimentech, nejpravděpodobnější je ale prosté rekuperativní brzdění. Možné však také je, že se Subaru daří celý systém získávání energie z výfuku natolik zdokonalit, že již nebude třeba žádného dalšího zdroje proudu. Budeme se muset nechat překvapit...

Google+ Vytisknout

Diskuze: Dostane Subaru Impreza elektrické turbo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček - anotačno foto

Lamborghini za cenu poledního oběda? Má to jen jeden malý háček

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží" - anotačno foto

Nissan GT-R Track Edition 2017; úžasný zvenku, uvnitř i "pod kůží"

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi - anotačno foto

Adaptabilní pneumatika uvažuje společně s vámi

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq - anotačno foto

Konec po 16 letech! SsangYong Rexton dostal nástupce, vyšlápne si i na Kodiaq

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody - anotačno foto

Dotykové navigace jsou nebezpečné. Čtěte důvody

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné? - anotačno foto

Nafťák parkuje v Londýně o 50% dráž než benzín. Jak je to možné?

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky! - anotačno foto

Chcete nový Koenigsegg? Čekací doba je nejméně 4 roky!

reklama
reklama

Doporučujeme

Další ocenění pro Alfu Brera

Další ocenění pro Alfu Brera

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak fungují antiradary? Tohle říká legislativa

  2. Automobilový průmysl v KLDR? Fiat, Karosa i Číňané

  3. Test Subaru Impreza: všemi čtyřmi kupředu

  4. Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

  5. 36 let antiblokovacího brzdového systému ABS. Dnes? Nejvýznamnější standardní prvek každého auta

  6. Legendární Škoda 966 Supersport: Opět v původní kráse

reklama