Audi R8 bude hubnout, čeká ho uhlíková a hliníková dieta

Marek Litzman, 19. října 2011, 11:49 Google+

Hmotnost je největším nepřítelem dnešních automobilů. Poměr výkonu a hmotnosti se nahání spíše navyšováním síly a hmotnost je až na druhé koleji. Ale nezmění se to?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
R8 GT

R8 GT | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Automobilky začínají chápat, že stále rostoucí hmotnost vozidel není udržitelná. Mnoho z nich proto pracuje na technologiích, které dokáží karoserie odlehčit a získat tak jak lepší dynamické parametry, tak i nižší spotřebu.

Týká se to jak vozů osobních, tak také sporťáků. To nám předvádí v tomto případě Audi se svoji R8. Samo Audi totiž vypustilo informace, že zadání zní, aby byla příští generace výrazně lehčí než ta současná.

Hmotnost generace současné se dle motorizace a výbavy pohybuje mezi 1630 a 1700 kily, což není zrovna málo.  Například koncernové Porsche 911 je o dobrý půldruhý metrák lehčí.

Audi proto bude v příští generaci sporťáku R8 prosazovat využití hliníkových a karbonových částí nosného rámu a karoserie. Nejen tím, ale i dalšími kroky by se na hmotnosti měla novinka dorovnat právě slavnému vozu od Porsche. Zároveň se ale přílišně nepřiblíží k taktéž koncernovému Lamborghini, které své vozy začíná vybavovat celými karbonovými monokoky. Slavná italská značka si tak zachová pozici nad docela "bežným" Audi.

Vytisknout

Diskuze: Audi R8 bude hubnout, čeká ho uhlíková a hliníková dieta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Prius c

Toyota Prius C - internetem koluje nejmenší hybrid

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud