Nejstarší vůz na světě prodán za 85 milionů korun

Marek Litzman, 10. října 2011, 12:29 Google+

Nejstarší provozuschopný vůz na světě byl vydražen za cenu dotýkající se 85 milionů korun. Přesto má k rekordní sumě docela daleko

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dos-A-Dos

Dos-A-Dos | foto: Rm Auctions

Sdílejte článek

Parovůz De Dion Bouton Et Trapardoux Dos-A-Dos z roku 1884 je podle všeho nejstarším provozuschopným vozem na světě. O této raritě z doby, kdy leželo těžiště průmyslu na ose mezi Německem, Francií a Velkou Británií, jsme psali již dříve v tomto článku.

Jak jsme avizovali, speciál šel do aukce a zde byl vydražen za sumu 4,62 milionu dolarů, což je při dnešním kurzu rovných 85 milionů dolarů.

Do rekordních výšin však má i tato rarita docela daleko. Aukční rekord byl stanoven letos v létě, když bylo vzácné Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957 vydraženo za 16,39 milonů dolarů, tedy 300 milionů korun. Byla tak překonána o dva roky starší dražba téhož typu s cenou 12,4 milionu dolarů (228 milionu korun).

Za nejdráže vydražený vůz v historii však  můžeme považovat Bugatti Royale Kellner Coupe z roku 1931. Šlo o jeden ze šesti vyrobených vozů, přičemž tento konkrétní kousek nebyl až do aukce z roku 1987 prodán, nechala si jej sama firma Bugatti. Vůz byl vydražen sice "jen" za 9,8 milionu dolarů, započítáme-li však inflaci a převedeme tak cenu do dnešních dnů, suma se vyšplhá na závratných 19 milionů dolarů, tedy asi 350 milionů korun.

De Dion Bouton Et Trapardoux Dos-A-Dos se v žebříčku zařadí někam kolem třicátého místa.

Vytisknout

Diskuze: Nejstarší vůz na světě prodán za 85 milionů korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Evoque

Range Rover Evoque by měl dostat 300koňový motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud