Server iDnes.cz včera zveřejnil informaci, že Policie hodlá nakoupit dvacítku nových vozidel. Po prozkoumání poptávky jsme však zjistili, že zadání vyhovuje jediný vůz - Volkswagen Passat.
Ve spolupráci s partnerským serverem Moneymag.cz jsme prozkoumali veškeré dostupné oficiální nabídky na vozy prodávané na našem území.
Policie žádá dvacítku nových vozů, za které hodlá utratit maximálně 30 milionů korun včetně speciální policejní výbavy. Prakticky to znamená, že sám vůz by neměl svou cenou příliš přesahovat milionovou hranici. Policie také oproti minulému tendru žádá, aby byly vozy vybaveny karoseriemi kombi i sedan (liftback). Automobilky, které kombíky nevyrábějí, tak mají smůlu. Nemůžeme se tak také dočkat ani některého z ostrých hatchbacků.
Další požadavky znějí následovně: výkon musí být alespoň 190 kW (tedy 260 koní), vůz však musí mít pohon všech kol. O přenos výkonu se musí starat šestistupňová automatická převodovka, při tom všem se však nesmí hmotnost přehoupnout přes 1,8 tuny.
Až posud by se zdály požadavky poměrně rozumné, potíž je zejména v další výbavě. Auto totiž musí používat adaptivní podvozek, které je možné nastavit dle charakteristiky silnice. Druhým požadavkem, jehož výskyt je ve výbavách stále ještě poměrně vzácný, je vyhřívané čelní sklo. Další požadavky jsou již rozumnějšího rázu a zahrnují například přední mlhovky, klimatizaci či širokou bezpečnostní výbavu.
Prozkoumali jsme nabídky automobilek jednu po druhé. Problémem je obvykle cena. Vozy jako Audi A6, BMW 5 apod. by dokázaly požadavky splnit, ale s nejvyšší pravděpodobností by se nevešly do požadované ceny. Například nejnižší ceníková cena BMW 535i xDrive, což je nejlevnější vůz splňující specifikaci, je 1 412 tisíc korun. Menší modely Audi A4, resp. BMW 3 zase nedovedou nabídnout veškerou požadovanou výbavu.
Podle stejného klíče jsme se prokousali nabídkami snad všech myslitelných vozů. Část vozů třídy, diskvalifikuje příliš slabá motorizace, ať se již bavíme o Hyundai i40, Fordu Mondeo, Renaultu Laguna či Latitude, Alfě Romeo 159, Mazdě 6 nebo Hondě Accord. Například Lexus nebo Mitsubishi zase nenabízí karoserii kombi.
Prakticky tak čistě z motorických důvodů přicházejí v úvahu jen následující vozy: Audi A4 3,2 FSI Quattro (265 koní), BMW 330i xDrive nebo 335i xDrive (272 nebo 306 koní), Mercedes Benz C350 4Matic (306 koní), Opel Insignia 2,8 NET (260 nebo 325 koní), Škoda Superb 3,6 FSI (260 koní) Volkswagen Passat 3,6 FSI (300 koní) a Volvo S60/V60 T6 AWD (304 koní)
Všechny tyto vozy s výjimkou jediného, Volkswagenu Passat, však mají jedno společné. Každému z nich schází vyhřívané čelní sklo nebo nastavitelný podvozek. Známe tedy vítěze tendru ihned po jeho vyhlášení? Zdá se…
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?