Motor roku 2010 - dominuje Evropa

Marek Litzman, 25. června 2010, 10:01 Google+

Anketu motor roku 2010 ovládly evropské automobilky. Vítězí specialista na downsizing, Volkswagen se svým 1,4 TSI.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Komplikovaný motor, který kombinuje turbodmychadlo i kompresor pro využití toho nejlepšího z obojího, se nestal vítězem poprvé.

Na dalších příčkách se umístily motory od BMW (3,0 Turbo), Mercedesu (6,2 V8 AMG), BMW (twinTurbo Diesel 2,0) a opět BMW (4,0 V8). Šesté místo si utrhlo Audi pro motor 2,5 Turbo, sedmé je BMW spolu s koncernem PSA a motorem  1,6 Turbo a až osmou pozici bere neevropská Toyota s motorem 1,0 VVT-i.

V kategorii nových motorů vyhráli Italové, jejich 1,4 Multiair Turbo, který najdeme v Alfě Romeo, je nejlepším novým motorem. Také druhý njelepší nový motor je od koncernu fiat, nahczí se ve Ferrari Italia. Na třetím místě je maoobjemový 1,2 TSI od Volkswagenu.

Zeleným motorem roku je 1,8 HSD od Toyoty, najdeme ho v Priusu. Nejlepším výkonným motorem je Mercedes Benz 6,2 AMG.

V objemových kategorich známe tyto vítěze:

Do 1,0 litru - Toyota 1,0 VVT-i
Od 1,0 do 1,4 litru - VW 1,4 TSI
Od 1,4 do 1,8 litru - BMW PSA 1,6 Turbo
Od 1,8 do 2,0 litru - BMW 2,0 Twin Turbo Diesel
Od 2,0 do 2,5 litru - Audi 2,5 Turbo
Od 2,5 do 3,0 litru - BMW 3,0 Turbo
Od 3,0 do 4,0 litru - BMW 4,0 V8
Od 4,0 litru výše - Mercedes-Benz AMG 6,2 l V8

Google+ Vytisknout

Diskuze: Motor roku 2010 - dominuje Evropa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Dodge Challenger Hellcat na úprku před policií

Dodge Challenger Hellcat prohnal policejní vozy, zloděje zastavila až prázdná nádrž

Koncept Deep Orange 7

Budoucnost MINI v podání studentů: Technika úchvatná, ale co ten design?

Polestar 1

Polestar 1 odhalen! Skandinávský hybrid nabídne 600 koní a kvality Volva

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

Od Superbu po Karoq, Škoda slaví 70 let výroby automobilů v Kvasinách

Mazda Mx-5 upravená pro jízdu mimo zpevněné silnice

Ve stylu Mad Max přestavěl Mazdu MX-5. Ze skvělého sporťáku je nebojácný off-road

McLaren F1

Svůj McLaren F1 za 20 let ani nerozbalil, teď ho prodává

Hyundai Kona

Hyundai Kona jako elektromobil? První odhady mluví hned o dvou variantách

reklama
reklama

Doporučujeme

IS

Lexus modernizuje model IS, první snímky unikly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud