Pro dostavbu dálnic by bylo třeba půl bilionu korun

Marek Litzman, 19. května 2010, 12:56 Google+

Termín finalizace dálniční sítě v ČR se stále oddaluje. Ministerstvo spočítalo, že by bylo třeba pět set miliard korun. To je polovina ročního rozpočtu ČR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

Ministerstvo chce dokončit základní dálniční síť do roku 2025, tedy do patnácti let. Na stavbu bude třeba 500 miliard korun, přičemž ministerstvo varuje, že při současném systému financování by byla k dispozici jen pětina. To by odsunulo realizaci podle výpočtu ministerstva až někam za rok 2220.

V současné době slouží asi 1113 kilometrů dálnic, ve výstavbě je dalších 171 kilometrů. Finální síť by měla mít 2153 kilometrů.

Nejvyšší prioritu má výstavba okruhu kolem Prahy, která ulehčí přetíženým tahům středem města a Jižní spojce.

Dalšími vysoce důležitými částmi jsou dálnice z Hradce Králové do Olomouce, od které se očekává významné odlehčení provozu na přetížené dálnici D1, dálnice D3 na jih Čech, přes České Budějovice, protože v tomto regionu dálnice citelně chybí, a části komunikace R48.

Naopak počkat může tah z Hradce Králové směrem do Polska a rychlostní komunikace směřující ze Zlína směrem na Bratislavu.

Vytisknout

Diskuze: Pro dostavbu dálnic by bylo třeba půl bilionu korun

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Mirage GT

Gemballa končí, její majitel je stále nezvětstný

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud