FOTO: Pražská veřejnost obdivovala Peugeot iOn i Teslu Roadster

ar7, 10. května 2010, 00:01 Google+

V uplynulém týdnu proběhla v Praze netradiční akce pod názvem Den elektromobility. V rámci ní mohli návštěvníci i náhodní kolemjdoucí obdivovat nejen rostodivná elektrokola či elektroskůtry, ale konečně i smysluplné automobily. Tedy vlastně elektromobily.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Roadster Sport

Roadster Sport | foto: www.autoroad.cz / Jan Zýka

Sdílejte článek

Expozici organizátoři rozdělili do dvou lokalit. Mariánské náměstí před radnicí se neslo především v duchu osvětové kampaně ministerstva dopravy Nemyslíš, zaplatíš! a společnosti ČEZ, která zde kromě stylového elektrokola či ryze elektrického Fiatu Fiorino s dojezdem 100 km prezentovala i dobíjecí stojany, které firma chce v dohledné době začít budovat. 

Rozsáhlejší i hodnotnější část výstavy se pak nacházela na druhém břehu Vltavy. Na Malostranském náměstí poutal největší pozornost stánek Peugeotu, kde se v české předpremiéře ukázal velmi nadějný model iOn, který by se měl na domácím trhu objevit koncem roku. Tři a půl metru dlouhý čtyřmístný vůz je výsledkem spolupráce koncernu PSA a japonského Mitsubishi. Kromě Peugeotu totiž přijede k zákazníkům i jako Citroen C-Zero a Mitsubishi i-MiEV. Mezi jeho největší výhody patří špičkové obestavění prostoru, elektromotor o výkonu 47 kW (64 k) a Li-ion baterie, které by měly umožnit dojezd až 130 km.

Možná trochu ve stínu Peugeotu se krčil elektrický supersport Roadster Sport kalifornského výrobce Tesla. Jak je to možné? Tesla totiž vypadá jako klasický sporťák a spousta lidí jej jednoduše přehlédla v domnění, že na něm není vůbec nic výjimečného nebo že jde pouze o prototyp. Máloco je ale pravdě vzdálenější. Výkon elektromotoru dosahuje hodnoty 215 kW (288 k) a otáček za minutu zvládne až 14.000. Na stovku pak stačí Roadsteru méně než 4 sekundy. A dojezd na jedno nabití? Více než 300 km.

K vidění byl i historický prototyp vozidla EMA 1 vyrobený už v sedmdesátých letech pod taktovkou Výzkumného ústavu elektrických strojů točivých (VÚES) v Brně. Do výroby se ale nedostal. Na zlaté české ručičky se naopak snaží navázat společnost EVC Group, která na akci vystavovala model EVC R7, což je v podstatě Škoda Roomster na elektrický pohon. Její výkon je 70 kW a dojezd se dle verze pohybuje mezi 100 a 200 km.

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Pražská veřejnost obdivovala Peugeot iOn i Teslu Roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Seat

SEAT slaví šedesátku

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud