ŽENEVA: Porsche 918 Spyder – eco supersport

Jan Ševčík, 2. března 2010, 15:48 Google+

Porsche vystavilo v Ženevě koncept 918 Spyder. Model má odkazovat na slavnou devětsetsedmnáctku a zároveň ukázat možnosti jak postavit ekologický sporťák.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
918 Spyder

918 Spyder | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncepce modelu 918 využívá nepřeberných zkušeností firmy získaných v motoristickém sportu. Vůz je postaven na karbonovém monokoku. Karoserie je otevřená dvoumístná, pohonná jednotka je umístěna před zadní nápravou. Agregát V8 3,4 litru je postaven na základě nefalšovaného závodního motoru z RS Spyder, z něj technici vydolovali výkon 368kW (500 koní). Osmiválec dosahuje maximálních otáček  9200min-1, to nepotřebuje komentář.


V duchu ekologie byla zážehová jednotka doplněna dvěma elektromotory umístěnými na obou nápravách. Elektromotory vivinou dalších  160kW (280 koní). Energie do elektromotorů proudí z lithiových baterií umístěných v zadní části vozu. Baterie se dobíjejí rekuperací při brzdění, ale lze je dobít i z běžné elektrické sítě.


Jako převodové ústrojí bylo zvoleno sedmistupňové dvouspojkové PDK. Celý systém pracuje ve 4 variantách. První E-Drive používá pouze elektrického pohonu, při dojezdu pouhých 25km. V režimu Hybrid spolupracují všechny motory, ale je kladen důraz na minimalizaci spotřeby paliva. Ve variantě Sport Hybrid je vše podřízeno maximálnímu výkonu dodanému na zadní nápravu. Špičková varianta pohonu Race Hybrid je určena pro okruhové dovádění.


Dynamické parametry 918 Spyder jsou skvělé: maximální rychlost 320km/h, zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy a Nordschleife pod 7,5 minuty! A to dokáže dosáhnout spotřeby 3 litry na 100km a emisí CO2 70g/km. Hmotnost vozu je 1490kg.

Vytisknout

Diskuze: ŽENEVA: Porsche 918 Spyder – eco supersport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Survolt

ŽENEVA: Citroën Survolt - agresivní koncept z Francie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud