Volkswagen Amarok - pick-up konečně na scéně

Marek Litzman, 2. prosince 2009, 11:39 Google+

Volkswagen konečně představil opravdu finální verzi svého velkého pickupu Amarok. Časem ho možná uvidíme i u nás.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Amarok

Amarok | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Amarok je určen především pro trhy Jižní Ameriky, kde se bude i vyrábět. Je to veskrze dříč, který dokáže na korbě uvézt přes tunu nákladu (přesněji 1150 kilo) a zapřáhnout za koule je možné další skoro tři tuny.

Volkswagen, jehož délka je 525 centimetrů, byl kompletně vyvinut v Německu divizí užitkových aut. V tuto chvíli se představuje ve verzi pro pět osob, tedy jako Doublecab. Siglecab přijde za rok a půl, lišit se bude jen menší kabinou a dálkou korby, celková délka zůstane zachována.

 

Pod kapotou se zpočátku objeví jen jeden dvoulitrový turbodiesel o výkonu 163 koní. Slabší verze o výkonu 120 koní přijde za pár měsíců. Spotřeba se pohybuje o chloupek nad sedmi a půl litry, což spolu s osmdesátilitrovou nádrží dává slušný dojezd přes tisíc kilometrů.

 

Co by to byllo za pick-up, kdyby neměl náhon na všechna kola. Amarok se bude prodávat buď jako výhradní dvoukolka (poháněna zadní náprava), připojitelná čtyřkolka, nebo permanentní čtyřkolka. V tomto případě bude použit diferenciál Torsen.

 

Tři výbavové stupně odráží potřeby majitele. Zatímco nejnižší nemá lakované nárazníky a další plastové díly a nabízí jen poměrně málo výbavy, čímž míří do pracovního prostředí, nejvyšší verze hýří chromem, kůží a výbavou.

 

Amarok by se mohl ukázat i v Evropě. Mohli bychom se dočkat na přelomu let 2010 a 2011.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Amarok - pick-up konečně na scéně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

A8

Nová Audi A8 - luxus v novém vydání

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud