Na D1 hrozí desetiletý kolaps, téměř celá se bude rekonstruovat

Marek Litzman / EuroZprávy.cz, 9. října 2009, 11:00 Google+

Dálnice D1 potřebuje rekonstrukci jako sůl. Ministerstvo dopravy se rozhodlo, že zrekonstruuje 160 kilometrů nejvytíženější české dálnice v průběhu příštích deseti let. Vyčlenilo na to 18 miliard korun. Informaci přinesla Česká televize.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: www.auto-news.cz | Mariusz Stankowski

Sdílejte článek

Rekonstrukce by měla spočívat především v nahrazení stávající cementobetonové vozovky moderním asfaltovým povrchem. Současný povrch v současné době na některých místech přežívá již dvojnásobnou dobu vlastní životnosti, která byla původně plánována na 20 let. V diskuzním pořadu ČT, Události, komentáře, to řekl prof. František Lehovec, předseda České silniční společnosti.

Další úpravou by mělo být rozšíření silnice o jeden metr v každém směru, důvodem je to, aby při každé další výluce mohl být zachován v obou směrech provoz ve dvou pruzích. Na vytvoření třetího pruhu to ale ještě není.

Výstavba třetího pruhu by si vyžádala mnohem zásadnější úpravy, například rozšíření dálničních mostů, výkup dalších pozemků kolem dálnice a další studie.

Investice by měla být rozložena do deseti let. Opravovat se bude celá délka od 21. kilometru, sjezdu Mirošov, až do 180. kilometru, tedy Kývalky. Jako první bude opraven úsek mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím.

Stoosmdesátým kilometrem ale nová dálnice neskončí. Mimo tento projekt se plánuje i dramatičtější přestavba D1 - v okolí Brna. Vzhledem k velmi vysoké intenzitě dopravy na této části dálnici zde bude rozšířena vozovka o třetí pruh podobně jako u Prahy.

Vytisknout

Diskuze: Na D1 hrozí desetiletý kolaps, téměř celá se bude rekonstruovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Python

WaterCar Python - po vodě i po asfaltu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud