Volkswagen L1 - šetřílek v detailech

Marek Litzman, 22. září 2009, 07:10 Google+

Hektická doba autosalonu ve Frankfurtu je pryč a máme čas na to, abychom se na zásadní novinky podívali detailněji. Tak pojďme na to.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
L1

L1 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen L1 je vlastně comebackem. Vrací se po letech opomíjený a zapomenutý projekt litrového auta, na kterém Volkswagen pracoval.

Tehdy upadl projekt za nezájmu do zapomenutí. O ekologii ještě nebyl takový zájem a ultralehký monokok nebylo možné vyrobit s přiměřenými náklady.

Cena uhlíkových vláken ale klesá a do prodeje se dostává čím dál více úsporných technologií. Jde například o technologie Stop-Start nebo hybrid.

I přes neobvyklou úspornost není L1 úplně pomalým vozem. Díky muší hmotnosti 380 kilo důkáže uhánět až 160 km/h. Napomáhá tomu velmi úsporný dieselový motor, jehož objem je 0,8 litru. Dvouválec vznikl použitím poloviny motoru 1,6 TDI.

Motor má dva módy, ekologický a sportovní. V ekologickém módu dává motor jen 27 koní, zato spotřeba dosáhne jen minimální úrovně. Zatímco u módu sportovního si výkon sáhne na hraninci čtyřiceti koní a dosáhne zde své maximální rychlosti.

Stejný zůstává výkon elektromotoru - má 14 koní, je napájen z Li-Ion akumulátorů o 130 voltech a dokáže auto na kratší vzdálenost pohánět sám.  A málem bych zapomněl na spotřebu, ta má v provozu dosáhnout jen 1,38 litru na sto ujetých kilometrů.

A pro superúsporně nadšence, výroba je plánována někde kolem roku 2013.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen L1 - šetřílek v detailech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Prius

BusinessWeek: Toyota nejlepší značkou mezi automobilkami

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud