Volkswagen Golf první generace končí

Marek Litzman, 19. května 2009, 12:55 Google+

V Evropě se nedávno představil Golf již šesté generace. To ovšem neznamená, že by dřívější verze tohoto slavného lidového vozítka stále nebyly v prodeji.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CitiGolf R

CitiGolf R | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Například v Jihoafrické republice (JAR) se až dosud prodává úplně první generace Volkswagenu Golf. Prošla samozřejmě určitými změnami, například palubní deska se původní na nazvat stěží (ve skutečnosti pochází z první generace Škody Fabia), ale základ zůstává.

Především zůstal klasický vzhled subtilního vozu s převratnou konstrukcí. CitiGolf se prodává s motory 1,4 a 1,6. Oba plní Euro2 a díky své lehkosti jsou poměrně svižné. Ceny začínají na 190 tisících korunách (v přepočtu)

Golf první generace se začala vyrábět v roce 1974. Ve výrobě setrvala deset let a ukázala se mimo jiné i jako sedan a kabriolet. Poté se linka přesunula do Afriky a název se změnil na CitiGolf, aby se odlišil od novějších modelů.

Takováto dlouhověkost není ničím neobvyklým. Například teprve před pár lety skončila výroba klasického Volkswagenu Type 1,  Beetle, tedy brouka. Po neuvěřitelných 65 letech se přestal vyrábět, když v Mexiku změnili zákony ohledně taxikářů, které od té doby musejí mít čtvery dveře. Bylo jich vyrobeno 21,5 milionů.

Podobně dlouho se v Indii vyrábí i Hindustan Ambassador a to od roku 1957. Vychází z Morissu Oxford III, který se vyráběl v letech 1956-1959.

Na obrázcích je ostrá verze CitiGolfu, která se v Evropě prodávala jako GTI.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Golf první generace končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

F430

Ferrari F430 Calavera - tuning na rozloučenou

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud