Po víkendu je jasno, Pontiac končí

Marek Litzman, 28. dubna 2009, 09:42 Google+

Koncern General Motors nastínil svoji cestu z hospodářských problémů. Má v úmyslu zabít přinejmenším jednu značku, zavřít polovinu dealerství a vyhodit třetinu zaměstnanců. Pomůže to kdysi největšímu výrobci?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GTO

GTO | foto: General Motors

Sdílejte článek

Značka Pontiac se se světem rozloučí na počátku příštího roku. Uzavře se tak osmdesát let tradice této značky.

Pro General Motors je to tak jedna z cest jak z vleklé krize. V koncernu ale neskončí jen Pontiac, restrukturalizace se dotkne i dalších značek, o jejich osudu však ještě nebylo rozhodnuto. Jde především o legendu jménem Hummer, který ovšem prodělává velké peníze a jen ze slávy se žít nedá. Pokud se ho nepodaří prodat, pravděpodobně skončí.

Podobně může dopadnout i evropský Saab, u něho se však dá čekat vyšší šance na prodej. Prodeje by se mohl dočkat i Opel spolu se svým britským alter egem Vauxhall. Údajně o něj má zájem Fiat a některé automobiky z Číny.

Je pravděpodobné, že skončí také značky Saturn, Daewoo a také australský Holden. V budoucnosti by tak měly existovat jen čtyři značky, Buick, GMC, Chevrolet a Cadillac.

To samozřejmě není vše, automobilka chce do konce příštího roku uzavřít 13 ze svých 47 továren a propustit 20 tisíc zaměstnanců. Těch je v současné době asi 60 tisíc. Další tři továrny budou uzavřeny později, což bude stát místo další dva tisíce lidí.

Škrty se dotknou také dealerství. Jejich počet bude zásadně redukován a to z 6246 na pouhých 3605.

Automobilka již před několika dny dostala menší, již několikátou finační injekci, restrukturalizační plán by ji mohl pomoci k dalším penězům od vlády.

Vytisknout

Diskuze: Po víkendu je jasno, Pontiac končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

599 FXX

Ferrari 599 FXX - závodní šílenství pokračuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud