Šrotovné v Česku - bude či nebude?

ar7, 13. dubna 2009, 16:59 Google+

Česká republika už několik týdnů uvažuje o zavedení tzv. šrotovného, tedy prémii za nákup nového vozu při současné likvidaci auta starého. Kolik bychom nakonec mohli ušetřit a kdy se dočkáme?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Seat

Sdílejte článek

S návrhem na zavedení šrotovného přišla původně ČSSD ve svém protikrizovém balíčku. Ten počítal s prémií 25.000 Kč při nákupu nového auta za méně než 1,5 mil. Kč, které produkuje emise CO2 menší než 160 g/km. Současně s tím mělo být vyřazeno vozidlo starší 10 let, jehož majitel jej vlastnil po dobu nejméně 2 let. Výše prémie byla ČSSD zanedlouho zvýšena na 2000 eur (cca. 53.000 Kč).

Na druhé straně barikády stála vládní ODS, která v rámci svého balíčku plánovala slevy na sociálním pojištění. Podle jejího předsedy Mirka Topolánka bylo brzy zřejmé, že tato změna neprojde bez pomoci opoziční ČSSD a obě strany se tak dohodly na kompromisu: sociální demokraté podpoří slevy na sociálním pojištění pouze recipročně výměnou za šrotovné ze strany ODS. „Šrotovné beru jako situační daň za prosazení našich návrhů,“ doplnil Topolánek.

Rozdíly však nadále panují v datu jeho zavedení. Zatímco předseda ČSSD Jiří Paroubek trvá na startu od 1. září či 1. října, Topolánek s letošním rokem nepočítá. Podle něj české automobilky momentálně plně zaměstnávají šrotační prémie v okolních zemích a další podporu nepotřebují. Jak prozradil v rozhovoru pro Mladou frontu Dnes, šrotovné je připraveno tak, aby jej mohla v případě snížené poptávky zavést jakákoliv vláda. Momentální dohoda obou stran plánuje šrotovné ve výši 30.000 Kč na nákup vozu do 500.000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Šrotovné v Česku - bude či nebude?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

CHC011

V Šanghaji aj novinka od čínskeho Great Wall

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud