Nový Jaguar XJ

ar1, 29. prosince 2003, 13:50 Google+

Liniemi opravdový Jaguar. Elegantní. Smyslný. Rafinovaný. Tvar, který okamžitě rozpoznáte. Opravdová designérská ikona.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

A ke všemu se pod tímto novým zaobleným profilem nachází technicky mistrovský kousek. Mistrovské dílo efektivnosti. Karoserie vyrobena z hliníku a vnitřní prostor, který nabízí podstatně více místa.

Síla hliníku

Poprvé zdokonalená hliníková karoserie, lepená a nýtovaná pro prvotřídní pevnost. Karoserie, která je pozoruhodně o 60% tužší než u předešlého modelu. Užití hliníku v karoserii předkládá více dynamický výkon s živější a svěžejší akcelerací. Automobil, který je zkonstruován pro nejvyšší bezpečnostní standart. Síla, která dává hbité, opravdu dynamické jízdní vlastnosti. Nová XJ je v současné době nejlehčí limuzínou vůbec, je dokonce o 100 kg lehčí než nová Audi A8.

Zkonstruováno pro dynamičtější řízení

Síla a tuhost nové XJ předkládá nový stupeň pro dynamičtější řízení. Na silnicích se chová hbitěji a živěji.

Nové vzduchové odpružení se samočinným udržováním stálé výšky poskytuje dokonalou stabilitu vozu i v nejvyšší rychlosti a také nekompromisní jízdní komfort, pro který je XJ známá.

Zavěšení kol se vzduchovým odpružením a technologie pro bezpečnost a kontrolu

Pro větší komfort řízení a zajištění lepších jízdních vlastností – vzduchové odpružení je hlavním rysem nového JAGUARU XJ. Systém automaticky sníží výšku vozu pro lepší stabilitu vozu ve vysoké rychlosti.

Systém regulace jízdní stability (DSC), poskytuje ještě větší kontrolu nad vozidlem. Pracuje automaticky, přičemž nenápadně a plynule zamezuje prokluzu kol.

Všechny nové vozy řady XJ jsou standardně vybaveny systémem počítačem řízených tlumičů (CATS).

Asistenční systém pro nouzové brždění pomáhá využít maximální brzdnou sílu a to i na kluzkém povrchu vozovky.

Klidná a pružně reagující nová šestirychlostní automatická převodovka

6-ti stupňová automatická převodovka je dodávána standardně do všech modelů nové řady XJ.

Šest rychlostí místo pěti je nyní k dispozici pro živější a pružnější ovládání. Všechno je zdokonalené díky nižší hmotnosti hliníkové karoserie, která nevyžaduje vyšší výkonnost pro zajištění povznášejícího požitku z jízdy.

Efektivní nové pohonné ústrojí

Světová třída ve vytříbenosti. Dynamický výkon. Srovnávací test palivové výkonnosti. Všechny přednosti nových sestav motorů pohánějících nový XJ.

Na výběr máte 298 kW přeplňovaný 4,2l V8, 224 kW atmosferický 4,2 l, 194 kW 3,5 l V8 a 179 kW 3,0 l V6.
Vyberte si výkon vyhovující vašim potřebám.

Prostor k protažení

Více volného prostoru pro hlavu, více volného prostoru pro nohy. Více místa k protažení. Interiér, který je prostornější, více rozměrný a vyhovující více než předtím. Větší zavazadlový prostor, který byl rozšířen o 27 %, kufr, který snadno „spolkne“ zavazadla.

Vyvíjející se opravdový idol designu

Zde se nachází skutečná elegance.
Tvar, který je smyslný, vyvážený v proporcích.
Neomylně Jaguar.
Neomylně XJ. Ohromující pro oko. Přesto tato nová, dynamičtější forma přidává skutečnou dramatičnost přístupu k tomuto vozu. Poskytuje rovněž vyšší strop pro větší prostor jak vpředu, tak v prostoru zadních sedadel.

Elektronická parkovací brzda

Mistrovský kousek jednoduchosti je tato chromová klapka nahrazena na místo klasické ruční brzdy. Její ovládání je plně automatické. Jestliže zaparkujete, stačí vytáhnout klíček ze zapalování a elektronická parkovací brzda se automaticky zaktivuje. Jakmile motor opět nastartujete a zařadíte rychlost, EPB se automaticky deaktivuje.

Ovládací prvky aktivované hlasem

Zavolat si, vyrovnat teplotu, změnit CD – to lze nyní pouze hlasem. „Jaguar Voice“ se stará nejen o bezpečnost ale také o jednoduché a pohodlné ovládání hlavních funkcí audia, telefonu, klimatizace a poprvé také satelitního navigačního systému.

Adaptabilní tempomat

Stačí nastavit rychlost a dále se nestarat. Projektovaný radarový paprsek rozezná ostatní vozidla před sebou, když vůz před vámi zpomalí, ACC přizpůsobí rychlost vašeho vozu aby mezera mezi vozy byla dostačující.

Dotykový displej

Pro jednodušší užití a rychlejší operace je nyní k dispozici sedmipalcová dotyková obrazovka, umožňující pouze dotykem prstu ovládat klimatizaci, systémy audia, telefonu a navigace.

Technologie adaptivního zádržného systému (A.R.T.S.)

Vyspělý systém pro zjištění obsazenosti vozidla, používá novou ultrazvukovou technologii a senzor zatížení sedadla, aby určil přítomnost, polohu a velikost osob cestujících na předních sedadlech. A.R.T.S. použije tyto informace ke stanovení úrovně energie pro nafouknutí airbagů.

Nastavitelné pedály

Pohněte ovladačem, umístěným na sloupku volantu a elektricky stavitelná soustava pedálů se posune blíže k řidiči, aby se tak ještě zvýšil jeho komfort.

Ovládání multimediálních prvků v zadní loketní opěrce

Pasažéři cestující vzadu mají nyní k dispozici kompletní přístup k ovládacím prvkům určených k zábavě, nezávisle na řidiči. Kontrolní panel zabudovaný v zadní loketní opěrce umožňuje cestujícím poslouchat rádio, CD, Mini disky nebo sledovat TV a DVD na obrazovkách zabudovaných v předních hlavových opěrkách.

Sedadlo řidiče nastavitelné v 16-ti směrech

Stisknutím tlačítka , můžete nastavit sedadlo řidiče výškově, podélně, můžete ho naklánět, sklápět, prodlužovat sedák. Ve skutečnosti je nastavitelné v 16-ti směrech tak aby jeho pozice přesně vyhovovala řidiči. Paměťový systém ukládá nastavení sedadel, vnějších zrcátek, pedálů a nastavení volantu pro tři různé polohy.

A to vše si zákazník může pořídit za částku od Kč 2 295 000,- do Kč 3 995 000,-.

Jaguar CR

Vytisknout

Diskuze: Nový Jaguar XJ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Vládní Superb předán prezidentovi - anotační foto

Vládní Superb předán prezidentovi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud