Hyundai i30 iBlue - zeleně v modrém

Marek Litzman, 22. července 2008, 10:43 Google+

Ani Hyundai nesmí zůstat pozadu v závodu o co možná nejnižší spotřebu. Přišel proto, podobně jako mnoho dalších výrobců, se sérií nízkoemisních vozidel, což jinak řečeno znamená vozidel, která mají nízkou spotřebu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i30 iBlue

i30 iBlue | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Hyundai zahajuje prodeje svého zeleného, pardon, modrého (je vidět, že Korejci si přečetli knihu našeho pana prezidenta a název přizpůsobili jeho vkusu) ekologického vozu a to na britském trhu. Co nabídne tento diesel po dietě?

Předně jde o stejný kousek, jaký jsme testovali zde. Pouze je vybaven úsporným čtyřválcem 1,6 CRDi, který již v sérii jezdí za příjemných 4,7 litru, což znamená 125 gCO2/km. Úsporná opatření dokázala hodnotu emisí srazit pod 120 gramů, což je pěkná hodnota. Ve starší tiskové zprávě se ale automobilka chlubí hodnotou 106 gramů, kde je tedy chyba?

Důvod rozporu je poměrně snadný. Automobilka se nakonec rozhodla nepoužít drahého systému Stop and Start, neměnila ani podvozek. Proto v Británii představený i30 nebude mít emise na 106 gramech, ale na vyšších 119 gramech. Díky tomu bude také příplatek velmi nízký. Britům to navíc bohatě stačí, rozdíl pouhých šesti gramů totiž stačí na velmi zásadní snížení všech daní a poplatků za vjezd do měst. Stačí se přehoupnout přes hranici 120g/km.

Mimo to uvidíme i i10 iBlue. Tohle městské minivozítko uvidíme v showroomech od září a pod kapotou bude mít oproti původním předpokladům nedávno představený benzínový motor 1,2 Kappa. I přesto by měl dosáhnout emisí pod magickou hranicí 120 g/km.

Vytisknout

Diskuze: Hyundai i30 iBlue - zeleně v modrém

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Impreza WRX STI 330S

Subaru Impreza pro Velkou Británii posílí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud