Italská primadona omládla - Alfa Romeo 166

Michal Bartoň, 8. listopadu 2003, 14:03 Google+

Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu byla představena nová podoba Alfy Romeo 166.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tato vlajková loď značky prošla omlazujícím faceliftem, patrným především na přídi tohoto italského vozu. Nová Alfa vyjadřuje harmonii formy a obsahu s kombinací elegantního interiéru doplněného prvky sportovního kupé. Tvůrci tohoto omlazeného automobilu se také zaměřili na vytvoření rafinované kombinace vnějších barev vozu s barevnými tóny interiéru.

Pokud se zaměříme na nejvíce patrné změny vnější podoby nové Alfy, vynikne především typický motiv součastných Alf – rozměrná mřížka chladiče se znakem automobilky spolu s postraními přívody vzduchu. Těmito nepřehlédnutelnými znaky chce italský výrobce navázat na zvláštní charakter značky Alfa Romeo, jímž se proslavila v minulosti. Při pohledu z boku si nová Alfa zachovala povedený vzhled své předchůdkyně, včetně chromovaných madel dveří. Při bočním pohledu také vyvolává převaha kovové plochy nad plochou skleněnou dojem vozu ve stylu kupé. Elegantní a nadčasovou zadní část také nebylo třeba příliš měnit, dominantním prvkem jsou zde skupinové svítilny originálního tvaru.

V interiéru najdeme nové, kvalitnější a na dotek i na pohled příjemnější materiály. V kombinaci s rozšířenou nabídkou barevných odstínů bude možno vnitřek vozu zvolit ve třech různých stylech – elegantním, sportovním a klasickém. Zákazníci si mohou rovněž vybrat ze čtyř odlišných provedení přístrojové desky, podle verze a úrovně vybavení modelu.

Nebyla by to Alfa Romeo, aby se nesnažila nalákat nové zákazníky především na svůj pověstný temperament a sportovní srdce v podobě dravých motorů. Na výběr jich bude celkem šest, což by mělo pokrýt veškeré požadavky zákazníků. K dispozici tedy budou čtyři zážehové motory – 2.0 TS (150 k), 2.5 V6 24v (188 k), 3.0 V6 (220 k) a 3.2 V6 24v (240 k). Nabídku doplní ještě dva přeplňované vznětové motory – 2.4 JTD 10v (150 k) a 2.4 Multijet 20v (175 k). Všechny motory budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, vyjma modelu s motorem 3.0 V6. Ten bude k dostání pouze s automatem. Model s dieselovým motorem 2.4 Multijet může být také k dispozici s novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Interiér vozu byl navrhován se zvláštní pozorností k posádce, konstruktéři se snažili co nejvíce izolovat pronikání nežádoucího hluku z okolí, příkladná je také ergonomie ovládacích prvků a nová automatická klimatizace. Při vývoji vše směřovalo k tomu, vytvořit pro posádku „snadnější a pohodlnější život“ uvnitř vozu. K tomu také přispěje rádio s proměnlivou úrovní hlasitosti podle hladiny okolního hluku, tempomat a satelitní navigace zobrazující se na středové konzole na novém typu displeje s metalickým efektem.

Nová Alfa Romeo 166 bude nabízena ve třech úrovních výbavy - Impression, Progression a Distinctive. Pro opravdové nadšence je ještě připraven skutečný bonbónek, verze s označením TI. Pro ni jsou připravena zvláštní 18-ti palcová kola, sedadla v černé kůži s logem TI, hliníkové prahy rovněž s označením TI a osvětlení ovladačů a přístrojové desky dráždivou červenou barvou. Ve výbavě nové Alfy nechybí např. šestice airbagů, ABS, bi-xenonové světlomety, parkovací a dešťový senzor, ovládání rádia na volantu, navigační systém, hi-fi systém s deseti reproduktory a měničem na cd a v nabídce je také pět různých typů hliníkových kol.

Nová Alfa 166 tedy přichází a je určitě chvályhodné, že jde především svým designem vlastní cestou. Uvidíme, jak se jí na svůj svůdný zevnějšek a sportovní srdce podaří nalákat koupěchtivé zákazníky...

Autor článku: Michal Bartoň
Zdroj článku: Petr Horák

Vytisknout

Diskuze: Italská primadona omládla - Alfa Romeo 166

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Toyoty jdou na odbyt - anotační foto

Toyoty jdou na odbyt

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud