Nové 4-válcové diesely od Mercedesu

Martin Juřička, 11. dubna 2008, 20:35 Google+

Ke 150. výročí narození Rudolfa Diesela vyjde nová verze 4-válcového dieselového agregátu z dílny Mercedes-Benz, která předčí všechny dosavadní motorové verze ve srovnávacích testech kroutícího momentu, výkonu, emisí a hlavně spotřeby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Dieselový motor tak jak ho známe v současnosti z dílny Mercedesu je na špičkové úrovni. Proto udiví konstatování, že je pořád co zlepšovat a v německé továrně se zaměřili na variantu svého oblíbeného dieselového agregátu o objemu 2 143 ccm (v modelových řadách 250 CDI, 220 CDI a 200 CDI). Výkon vzroste u nejvyšší verze 250 CDI na úctyhodných 150 kW / 204 koňských sil, což je oproti původnímu výkonu zvýšení o 20 %. Kroutící moment vzroste o téměř 25 % oproti původním hodnotám. V praxi by to znamenalo zvýšení z 400 Nm na 500 Nm. Přestože že výkon vzrostl na výstupu o téměř 25 kW, nový 4-válcový diesel spaluje podstatně méně paliva než jeho předchůdce a to je sám o sobě velmi ekonomický motor.

Při vybavení třídy C pohonnou jednotkou nové generace, klesne spotřeba podle oficiálních zpráv u nejvyšší řady 250 CDI na 5,4 l / 100 km, což je o 0,5 l míň než u předchozí verze. Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl motor dosáhnout za 7,7 sekundy. Z toho vyplývající zredukování CO2 emisí o 13 % je velmi příjemným zjištěním zejména pro ochránce přírody a nová dieselová jednotka vyhovuje budoucnosti v podobě emisních standardů EU5. Následující tabulka ukazuje technické parametry motorových verzí u kterých se bude nový motor dodávat.

 

 

250 CDI

220 CDI

200 CDI

Počet válců

4

4

4

Ventilů na válci

4

4

4

Objem (ccm)

2143

2143

2143

Vrtání/zdvih (mm)

83.0/99.0

83.0/99.0

83.0/99.0

Kompresní poměr

16.2:1

16.2:1

16.2:1

Výkon (kW/hp)

150/204 při 4200 ot./min.

125/170 při 3200-4800 ot./min.

100/136 při 3000 -4600 ot./min.

Kroutící moment (Nm)

500 při 1600 - 1800 ot./min.

400 při 1400 - 2800 ot./min.

330 při 1600 - 2800 ot./min.*)



*) hodnoty pro automatickou převodovku
Vytisknout

Diskuze: Nové 4-válcové diesely od Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Toyota

Toyota, Daihatsu a FHI spojují své síly

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud