Honda zase o krok vpřed k bezpečnosti

Petr Horák, 24. září 2003, 17:39 Google+

Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie, která zvyšuje pasivní i aktivní bezpečnost vozu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Společnost Honda Motor Co., Ltd. dnes ohlásila vývoj konstrukce nosného skeletu karoserie, která zajišťuje větší bezpečnost při srážce vozidel rozdílných velikostí a hmotností. Nová konstrukce karoserie, vycházející z patentované technologie firmy Honda “G-Control” (G-CON) pro bezpečnost karoserie při srážkách, využívá pro účinné zachycení a rozptýlení energie srážky dvou vozidel motorový prostor, což podstatně zlepšuje pasivní bezpečnost, ale i snižuje agresivitu vůči ostatním vozidlům.

Honda použije novou konstrukci karoserie na zcela novém mini-vozidle Life, jehož uvedení na trh se očekává 5. září. V budoucnosti, během zásadních modelových změn, budou vozidla stavěná na nových platformách novou konstrukcí karoserie, která zmírňuje následky nárazů, vybavena.
Nová karoserie Honda je tvořena přední částí skeletu, která sníží potenciální zkoncentrovanou sílu nárazu pohlcením a rozptýlením energie nárazu do širokého prostoru a omezí možnost bočního nebo svislého průniku s rámem druhého vozidla, podílejícího se na srážce. Nový vůz Honda Life je vybaven vysoce účinným hlavním rámem, schopným pohlcovat energii, horní přední příčkou, která pohltí horní složku energie nárazu a spodním členem, který pomáhá zabránit vzájemnému proniknutí rámů vozidel podílejících se na srážce. Tato konstrukce zabraňuje bočnímu i svislému vzájemnému průniku rámů a výrazně pohlcuje energii srážky.
Při čelním nárazu s osobním vozidlem až do dvou tun hmotnosti (např. Legend), vykazuje nový Life zvýšení absorpce energie nárazu v motorovém prostoru o zhruba 50%, zatímco prostor pro cestující je zatížen silou o zhruba 30% nižší. To snižuje míru deformace prostoru pro posádku během srážky a zvyšuje ochranu cestujících, ale také dopad srážky na druhé vozidlo.


V roce 1998 ohlásila firma Honda vývoj své technologie G-CON pro konstrukci „nárazuvzdorné“ karoserie, která snižuje účinek prudkého snížení rychlosti na posádku vozu a pomáhá zlepšit bezpečnost kabiny tak, aby posádka srážku přežila. V roce 2000 si Honda vytýčila nový cíl na úseku bezpečnosti a dosáhla pokroku díky nezávislému výzkumu bezpečnosti při srážkách dvou vozidel, který zahrnoval provádění nárazových zkoušek s přesnější simulací skutečných podmínek srážek. Výsledkem bylo další zdokonalení technologie G-CON firmou Honda: tento nový nosný skelet karoserie zajišťuje vyšší bezpečnost při srážce mezi dvěma vozidly rozdílných velikostí, hmotností a konstrukčních struktur.
Pasivní ochrana: snížení rozsahu a vážnosti zranění posádky vozidla při srážce a zajištění prostoru pro přežití.
Aktivní ochrana druhých vozidel: Jednostranné zvýšení poškození způsobeného v důsledku koncentrace síly nárazu během srážky vozidel.

Honda ČR, spol. s r.o.

Vytisknout

Diskuze: Honda zase o krok vpřed k bezpečnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Roadster concept R - anotační foto

Roadster concept R

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud