GM Europe se restrukturalizuje

Petr Horák, 9. září 2003, 17:29 Google+

General Motors finalizuje svůj dříve oznámený plán na konsolidaci a posílení svých prodejních,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

marketingových a po-prodejních operací v Evropě.

V Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Norsku, Švédsku, Švýcarsku a ve Velké Británii se místní prodejní a distribuční organizace Opel, Vauxhall a Saab, které jsou ve stoprocentním vlastnictví GME, integrují v každé zemi do jediné více-značkové organizace pod štítem GM.

Ve Španělsku dojde k podobnému uspořádání jako u výše uvedených národních organizací, neboť GM v této době přebírá distribuci vozů Saab od privátního dovozce.

V rámci Střední a Východní Evropy je prodej a distribuce vozů Saab zajišťován řadou nezávislých dovozců a na těchto trzích se neočekávají organizační změny. Výjimku tvoří importéři v Rusku (GM CIS) a v Turecku (Opel Turkey), kteří mají značku Saab již ve svém portfoliu.

V organizacích v zemích, kterých se změny týkají, dojde k plnému propojení podpůrných složek, jako např. finančních nebo personálních oddělení, zatímco oddělení orientovaná na zákazníky, dealery a servis zůstanou oddělena dle značek. Celková ekonomika ve spojení se snížením provozních nákladů více-značkové organizace zajistí zvýšenou podporu jednotlivým značkám. V duchu výše zmíněného je plánováno přejmenování více-značkových organizací pod hlavičku GM.

Společnost GM si v praxi ověřila úspěch této strategie na různých trzích, jmenovitě v Rakousku, Rusku a Turecku, a nyní hodlá rozšířit tento koncept na širší evropské bázi. Předpokládá se, že zavedení nových organizačních struktur proběhne do konce tohoto roku.

„Již nebudeme dále stát osamoceni – prodejní organizace Opel/Vauxhall a Saab již nebudou operovat samostatně, ale v jedné národní společnosti GM s integrovanými obslužnými složkami,“ řekl Jonathan Browning, GM Europe Vice President pro Sales, Marketing & Aftersales. „Je zde zásadní potenciál pro synergie a výměnu know-how mezi značkami, které povedou k větší podpoře jednotlivých značek a k lepším službám pro naše zákazníky a dealery.“

Nad rámec výše zmíněného, GM Europe integruje některé z centrálních prodejních, marketingových a po-prodejních aktivit značek Opel/Vauxhall, Saab a jmenovitě GM Daewoo (např. rozvoj dealerské sítě, fleetové prodeje, marketingový servis apod.), s cílem zajistit maximální výhody synergie na centrální úrovni a zároveň umožnit efektivnější načasovanou podporu národním organizacím.

Tato snaha o restrukturalizaci národních dovozců sleduje celkovou strategii GM Europe zajistit maximálně zredukovanou a integrovanou společnost. Obdobné konsolidační plány se týkají i jiných odvětví v rámci GM. V nedávné době byla zahájena integrace evropských technických center společnosti s cílem sjednotit specifické odborné znalosti a využít jich v rámci různých značek koncernu GME a zároveň eliminovat zdvojování ve vývoji a výzkumu.

Opel CR
Vytisknout

Diskuze: GM Europe se restrukturalizuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Frankfurtská lahůdka Škoda Auto - anotační foto

Frankfurtská lahůdka Škoda Auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud