Kia Motors představí ve Frankfurtu nový mini vůz

Petr Horák, 27. srpna 2003, 01:50 Google+

Na zářijovém Autosalonu ve Frankfurtu představí automobilka Kia nový vůz ze segmentu A, a poprvé tak Evropanům...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

nabídne konkurenceschopný vůz v nejnižším patře trhu.

Svěží, malá Kia dokáže přitáhnout pozornost a překvapit prostorem, v modelové řadě nejstaršího korejského výrobce otevírá dveře novým designérským řešením. Kombinace široce vyzývavých očí a moderních, sportovních linií svědčí o inspiraci evropským vkusem.

Pětidveřový vůz bude dostupný v čtyř a pětimístném provedení. 157 litrů úložného prostoru nabízí dostatek místa pro převoz zavazadel. Po sklopení sedadel nabídne malá Kia objem 882 litrů. Na sedadlech mini vozu si cestující užijí více komfortu, než v kterémkoliv jiném automobilu této třídy.

V tomto segmentu ojedinělé hodnoty emisí CO2 svědčí o zájmu automobilky Kia vyrábět vozidla šetrná k životnímu prostředí. Litrový motor se může pochlubit pouhými 120 gramy oxidu uhličitého na kilometr. Verze 1.1 produkuje 130 gramů CO2 na kilometr ve verzi s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a 153 g/km se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

S výběrem 14´´ a 15´´ litých kol a mnoha dalšími atraktivními a užitečnými prvky výbavy rozvíjí malá Kia image mladého, sportovního a přátelského auta.

Opuštění konceptu náhradního kola ve prospěch systému pro zachování mobility zvyšuje vnitřní prostor a jeho využitelnost a přispívá i k růstu bezpečnosti. Malá Kia dosahuje nejvyšších standardů v aktivní i pasivní bezpečnosti, které mohou být očekávány od auta této třídy.

„Naše nové auto nabízí kombinaci moderního stylingu a kompletní paletu výbav. Je vyrobeno pro potřeby aktivního životního stylu mladší generace,“ říká výkonný ředitel Kia Motors, pan Yong-Hwan Kim.

S tím jak výrobci po celém světě stále více cílí svou nabídku na tzv. Generaci Milénia, Kia se snaží najít vlastní cestu. „Nemůžete mladým říkat co chtějí,“ říká pan Kim, „oni se rozhodnou sami. Jestliže chceme tyto kupující získat, musíme nabídnout skvělé auto za cenu, která je zaujme.“

Tento přístup už nese ovoce ve Spojených státech, kde je téměř 16% vozů Kia prodáno zákazníkům ve věku 18-25 let. To dělá z Kia oblíbenou značku Generace Milénia. Podobný trend můžeme zaznamenat už i v Evropě.

Nový mini vůz Kia přichází s cílem zabodovat zejména na evropském trhu, kde by měl významně přispět k firemnímu cíli ztrojnásobení prodejů do roku 2005 a růstu povědomí o značce. Od roku 2005 by měl tomuto záměru napomoci i nově zavedený moderní dieselový motor.

„V současné době zahrnuje modelová řada Kia Motors 35% evropských segmentů. Do roku 2005 by mělo pokrytí vzrůst na 85% a jednotlivé vozy by se měly ještě více přizpůsobit potřebám evropských zákazníků,“ sdělil pan Kim.

Výrobu nového mini vozu bude finalizovat Donghee Auto Company v nové továrně v Suhsanu několik kilometrů od závodu Kia Motors Hwasung. Počáteční produkce je plánována na 150 000 kusů za rok, přičemž 88 000 je určeno pro exportní trhy. Evropská poptávka by měla být uspokojena 60 000 vozy.


Poznámka:

Oficiální jméno nového mini vozu bude oznámeno dne 9. září ve 12:30h na tiskové konferenci na stánku Kia v pavilonu 4, která se bude konat v rámci mezinárodního frankfurtského Autosalonu.


Společnost Kia Motors Czech (www.kiamotors.cz) je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, kde působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence prodala na českém trhu přes 9000 vozů. Kia Motors Czech je oficiálním partnerem nejlepšího současného českého tenisty Jiřího Nováka a současně také oficiálním partnerem Českého tenisového svazu vozíčkářů.

Kia Motors Europe je prodejní, marketingové a servisní zastoupení společnosti Kia Motors Corporation. Sídlo tohoto zastoupení je v německém Eschbornu u Frankfurtu nad Mohanem a řídí celkem 23 regionálních zastoupení automobilky v Evropě, včetně České republiky, a na Blízkém Východě. Do roku 2005 plánuje automobilka Kia prodat v Evropě okolo 300 000 vozů, čehož hodlá dosáhnout především nabídkou nových modelů a moderních dieselových motorů.

Kia Motors Corporation (www.kia.co.kr), založena v roce 1944, je nejstarší korejskou automobilkou. Jako člen automobilové skupiny Hyundai produkuje v současnosti asi 1 150 000 vozidel a exportuje okolo 600 000 vozů ročně prostřednictvím sítě svých zastoupení ve 175 zemích celého světa. Kia Motors je hlavním partnerem tenisového Australian Open a současně také oficiálním sponzorem tenisového Davisova poháru pro evropskou a africkou zónu.

KIA MOTORS CZECH s.r.o.

Technické specifikace:



Vytisknout

Diskuze: Kia Motors představí ve Frankfurtu nový mini vůz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Roomster – vize budoucnosti - anotační foto

Škoda Roomster – vize budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud