Okurková sezona je tu, jaký vůz na okurky?

Marek Litzman, 27. července 2007, 11:41 Google+

Okurková sezóna je v plném proudu a o čem jiném v této době psát, než o okurkách? Jsme ale na serveru autoroad.cz a proto u těch okurek zabrusme trochu do teritoria aut. Jaké auto je nejlepší na okurky?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Co potřebuje takový farmář k tomu, aby mohl ve svém voze vozit dostatečné množství okurek a který vůz bude pro takovou přepravu nejvhodnější? Tyto otázky se pokusím zodpovědět v dnešním článku. Nebudu se však dívat po dodávkách, ale po autech věru osobních.

Jaké vlastnosti by měl vykazovat vůz vhodný na okurky? Průměrná salátová okurka, jak jsem se dozvěděl z rozsáhlého průzkumu mezi farmáři na jihu Moravy, má hmotnost přibližně 400-500 gramů a její objem dosahuje podobných hodnot, tedy asi 0,5 dm3. To je poměrně dost, proto potřebuje pravý farmář ke svému úspěšnému okurkaření ve svém voze dva základní parametry. Velikost kufru a maximální užitečnou hmotnost. Čím větší, tím lepší.

Lze říci, že vysloveně nevhodnými jsou pro farmaření fanoušci značky Ferrari. Především vlastní-li nějaký kus s motorem uprostřed, poslední dobou například F430. Jakýkoliv větší zavazadlový prostor totiž postrádá a jediné místo pro uskladnění natrhaných zelených hadovek tak zůstává na sedadle spolujezdce. Zde je ovšem nebezpečí toho, že při ostřeji projeté zátočině zůstane i chudák farmář v záplavě zeleného plodu. Lépe na tom budou majitelé modelu 612 Scaglietti. Ti totiž mohou využíti jak zavazadlového prostoru v zádi, tak i zadních sedadel. Vzhledem k tomu, že jsem nenalezl žádné údaje o maximální hmotnosti nákladu, nevím, mohu-li tento vůz doporučit pro farmaření.

Na tomto místě musím politovat jmenovitě Richarda Chlada, majitele Maserati MC12, Radima Passera, majitele Bugatti Veyron, a Romana Čechmánka, majitele Porsche Carrery GT. Bohužel, ani jednomu z těchto mužů nedoporučím podnikat v okurkách, neb by je jaksi neměli čím vozit.

Fanoušci značky Porsche jsou na tom o poznání lépe. Porsche jako kdyby vyslyšelo volání zahrádkářů a pustilo na trh vůz pro ně přímo stvořený, model Cayenne. Velmi vysoká užitečná hmotnost dovolí lehkému řidiči převézt až téměř 1600 okurek. Ty se v případě sklopených sedadel do vozu naskládají velmi snadno, vlastně ještě nebude vůbec plno, ale hmotnost je hmotnost.

Co třeba britské monstrum Range Rover Sport TD V8 HSE? Ani to není vhodným okurkářským přibližovadlem. Místa by nepochybně bylo dosti, jenže to by musel uvézt více, než mizerných 700 okurek a to i v případě, kdy řidič, tady snad spíše řidička bude vážit jen 55 kilo.

Pojďme teď na nějaké vozy, které by se zdály již více okurkářské. Co třeba Dacia Logan MCV? Její prostor je více než dostatečný, ale více než 1000 okurek neuzvedne pružení.

A co domácí automobilka, Škoda? Roomster vypadá robustně, dokáže sklápět sedadla a vytvořit tak dost místa pro polovinu pole. Jenže málo platné, 900 okurek a šmitec. Mnohem lépe je na tom Octavia druhé generace. Ta totiž na svá bedra dokáže naložit až 1200 okurek a to i s řidičem. O místo nemějme strach, Octavia je svým kufrem pověstná.

V zájmu všech zahrádkářů, pěstitelů, skleníkářů a jiných farmářů jsem hledal v širé dáli internetu, nikde jsem však na onen vysněný okurkářský vůz nenašel. Německý Cayenne je svým nákladem všechny hravě přebil. Co tedy doporučit zájemcům o pěstování okurek? Máte tři možnosti. Buď zainvestujete do Porsche Cayenne, nebo budete jezdit na otočky s menším nákladem. No a ti pragmatičtější zakoupí dodávku. Proč to však dělat snadno, když to jde i složitě, že?

Vytisknout

Diskuze: Okurková sezona je tu, jaký vůz na okurky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Discovery 3

Land Rover Experience Tour na Continentalech

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud