Toyota v Japonsku - šest airbagů v základu

Marek Litzman, 24. července 2007, 11:34 Google+

Toyota se rozhodla rozšířit základní výbavu svých vozů na šestici airbagů a to u všech modelových řad. Zatím bohužel jen v Japonsku. Distribuuje také Prius mezi mnohé fleetové zákazníky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prius

Prius | foto: Toyota

Sdílejte článek

Šestice airbagů pro každého

Toyota motor corporation oznámila, že všechny nové modely, které uvede na trh, budou obsahovat v základní výbavě alespoň 6 airbagů. Bude to dvojice předních a bočních pro pasažéry vepředu a dvojice záclonových, okenních, které se táhnou celým vozem. Podle studie provedené ve Spojených státech, kterou publikoval pojišťovací institut pro bezpečnost na silničních komunikacích v říjnu 2006, se boční a hlavové záclonové airbagy SRS podílely na snížení míry usmrcení při nárazu z boku o 37 %.

Toyota dodává boční airbagy do svých vozů od roku 1996, kdy je dostal model Celsior, a hlavové od roku 1998, kdy s nimi přišel Progrès.

Nutno říct, že snaha je to chválihodná a lze jen doufat, že se Toyota a ostatně i jiné automobilky podobně zachovají i na jiných trzích, například u nás, kde jsou u menších vozů stále standardem pouhé dva airbagy.

Prius se stává čím dál oblíbenějším fleetovým vozem

Toyota Prius je tak trochu jiným vozem. S sebou si totiž vozí ne jeden, ale hned dva motory. K čemu to? Jeden pojídá benzín... no a ten druhý elektřinu. Prius je hybridní. A jaké to s sebou nese výhody? Při ustálené jízdě docela nijaké, ale při rozjíždění a brzdění, tedy typickým městským provozu, to už je jiná káva. Právě rozjíždění je na spotřebu paliva nejhorší. Ne však u Priusu, protože ten při rozjezdu zapojí i onen druhý, elektrický motor. Energii do něj získal při brzdění a je ochoten ji opět vložit pro rozjezd. Díky tomu dramaticky klesá spotřeba a tím i emise CO2.

Právě příznivá spotřeba v městském provozu velmi pěkně zní v uších fleetových, tedy firemních zákazníků. Jedním z nich je například Ikea, nábytkářská společnost původem ze Švédska, která při obměně své vozové flotily zakupuje právě Priusy. Podobně se chová i autopůjčovna Hertz, největší půjčovna na světě, která do tuzemských poboček zakoupila zatím 5 Priusů do testovacího provozu. Pokud se osvědčí, budou následovat další.

 

zdroj: Toyota

PS. A když už jsme u těch Toyot. Zanedlouho se můžete těšit na test Toyoty Auris.

Vytisknout

Diskuze: Toyota v Japonsku - šest airbagů v základu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Range Rover

Modernizace pro Range Rover

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud